Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är det någon som har info om kinskyhästar i Sverige? Är de vanliga här? Vad kostar de (även att importera är intressant)? Jag har...
Svar
18
· Visningar
1 681
Hästmänniskan Hej, Tänkte passa på att fråga er här på forumet om någon av er vet om man som liten ridklubb ansluten till SvRF MÅSTE vara ansluten...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: xandoor
·
Hästmänniskan Min unghäst ska in på utredning på måndag.. om det nu går åt helvete & hon behöver slaktas..behöver jag då ha pass till henne? Har...
Svar
11
· Visningar
1 362
Senast: Ayumi
·
Y
Hästmänniskan Betalar stallägaren skatt på hyran de inackorderade betalar? Jag satt och tänkte på det häromdagen och min pojkvän räknade ut att man...
Svar
12
· Visningar
9 862
Senast: Bison
·
S
Hästmänniskan Hej! Finns det krav på att man måste ha någon avloppsbrunn i ett stall? /Sork
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Sork
·
Gnägg Jag och Gwen myser :heart
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Ek3n
·
J
Hästmänniskan Lite rättvisa finns det tydligen ändå här i världen... Det måste helt enkelt vara samma veterinär i mellanskåne som jag råkade ut för...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
20 054
Senast: ginnies
·
G
Hästmänniskan Hej! Är på gång att köpa en till islänning. Den jag nu har är 17 år och den är fullförsäkrad. Den 20 åring jag nu ska köpa är inte...
Svar
18
· Visningar
1 917
Hästmänniskan Kan man använda glasbetong i stallinredning? Var (boxvägg, tak, spolspilta, fönster...)? Tänker både på hållbarhet ifråga om våld typ...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: kem
·
F
Hästmänniskan Lägger tråden här då jag vill ha synpunkter från er som driver stall. Moderator får flytta om det är opasssande? Bakgrund: Jag har nu...
2
Svar
31
· Visningar
4 352
Senast: bigganl
·
J
Hästmänniskan Har följt lite olika trådar här och har själv gått på "Säker häst"-kurs. Nu hade ju min elektriker köpt in "fel" lysrör, men jag...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Linas_
·
P
Hästmänniskan Vänliga själar, vill ni hjälpa mig? Jag ska dela av en ligghall. Plankorna jag har är inte så långa, så jag får spika ihop 3 st till en...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: chrysler
·
  • Låst
Hästmänniskan LITE KORT: Ja har flyttat till min mamma pga problem hos pappa. Pappa står som ägare till en av dom sjuka hästarna som behöver somna...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 131
Senast: mysko
·
K
  • Låst
Hästmänniskan Hej, jag vet inte om jag har valt rätt forum men jag behöver hjälp! För ungefär ett år sen var jag och kollade på en häst, ja tyckte...
2
Svar
26
· Visningar
3 610
Senast: mysko
·
J
Hästmänniskan Nu kommer en korkad fråga, men om man inte frågar får man inget veta ;) Lurar på att så i lite mer "hästnyttiga" grässorter i...
Svar
3
· Visningar
1 715
Senast: Strajder
·
I
Hästmänniskan Hej! Flyttade vid årsskiftet in i ett litet mysigt stall inte så långt hemifrån. I kontraktet står det att hö/hösilage+halm ingår i...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: Invinciblestables
·
K
Hästmänniskan Måste skriva av mig lite.... idag bad jag en i stallet om hjälp (svullna ben). iallafall så slutade det med att hon sa att "det är för...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 092
Senast: Castor
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja ha råd angående golvbrunn/golvbrunnar till ett stall vi ska bygga. Vi hade tänkt oss ett stall som bruksstallets...
Svar
1
· Visningar
2 788
Senast: GoldenSam
·
J
Hästmänniskan Ska bara skriva av mig. Jag är suuuur :mad: Stallet var färdigbyggt i september. Tar dit en elektriker som går igenom allt och...
Svar
11
· Visningar
1 416
Senast: Tacitus
·
Hästmänniskan Jag arrenderar mark som räknas som jordbruksarrende, om jag köper den marken till mitt hus, blir det en jordbruksfastighet då? eller...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: chilling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama