Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det gäller hjälmanvändandet tycker jag det är idiotiskt att rida utan hjälm, det värsta är väl att det finns yngre tjejer hä'r 10-13 år som ser upp till de äldre och jag vill inte att de yngre tjejerna får för sig att rida utan hjälm!
Det vill jag absolut sätta stopp för!
Som inackordering skulle jag dock bli redigt förbannad om nån lade sig i mitt hjälmanvändande (eller snarare brist på användande).
/migo
Javisst! Men jag skulle allvarligt överväga att flytta om stallägaren satte regler om just hjälmanvändande- för mig är det en "öm punkt".
Sen kan jag också acceptera och förstå att man ska vara ett gott föredömme för unga på anläggningen - även om jag anser att det finns viktigare saker än just hjälmen i det avseendet.
Jag har också massa regler runt mitt stall hemma- som inackordering är det ju bara att finna sig i stallägarens regler eller flytta! En förmån man har med egen gård.
/Migo
Som inte rört hjälmen på år, men begär att alla ev. inackorderingar har hästarna oskodda och ska hantera på ett visst sätt. Alla har vi våra egenheter och regler
Varför? Som stalläg. ska man ju kunna kräva att inhyrningarna uppträder föredömligt med ett säkerhetstänkande. I synnerhet när det finns underåriga i stallet.
Kicki
Visst har du som stallägare full rätt att sätta upp egna regler. Som inackordering skulle jag dock bli redigt förbannad om nån lade sig i mitt hjälmanvändande (eller snarare brist på användande).
/migo
Visst har du som stallägare full rätt att sätta upp egna regler. Som inackordering skulle jag dock bli redigt förbannad om nån lade sig i mitt hjälmanvändande (eller snarare brist på användande).
/migo
Så ska jag prata med tjejen det berör och säga vad som gäller, eller ska jag sätta upp en lapp med säkerhetsregler? Eller ska jag glra både ock? Vad tycker ni?
/migo