Hjälp! Vad har jag att säga till om som stallägare?

Sv: Hjälp! Vad har jag att säga till om som stallägare?

det är ditt stall, dvs att du bestämmer ALLT! passar det inte så får folk hitta ett annat ställe att hyra in sina hästar...

Då är det ju bättre att låta dessa huvudlösa människor flytta dit andra huvudlösa camperar. Jag har full förståelse för att det kan bli svårt att sätta något på huvudet när man inget har, sen tycker jag alltid det är bättre om folk umgås med likasinnade.;)

:D Håller helt med! :bow:

Kicki :)

kl
gör klart för dom vad som gäller samt reglerna- det dom gör låter ju riktigt korkat, klart du bestämmer om detta.

Jag föredrar raka rör! Samla till ett möte o gå igenom dina regler!

Tycker jag var en jättebra idé. Sen tycker jag att du ska skriva upp reglerna på en lista och sätta upp den nånstanstans, så att man kan läsa flera gånger, för att minska risken för att nån "glömmer bort". På den listan kan (bör) det stå allt ifrån att du kräver hjälm när folk rider, till en checklista för vad man ska kolla om man går sist från stallet på kvällen.

självklart kan du ha vilka regler du vill.. men nått jag tänte på är att de fletsta kontrakt iaf de jag skrivit på så brukar de finnas med en rad som de står nått i stil med

utöver detta kontrakt har inga andra överenskommelser muntliga eller skriftliga gjorts...

står de nått sånt i kontrakena till inhyrningarna så måste du göra helt nya kontrakt till alla och i dom skriva in reglerna tex allridning på och runt anläggningen skall ske med hjälm.

Pratar direkt, sen stallmöte och sen tydliga regler för stallet och ridhuset, dels på alla hästars boxar, på stalldörren och så på ridhusdörren och i större format på ridhussargen (det som gäller ridhuset).

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 246
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 086
Senast: Cilla
·
Övr. Hund Planerar att bygga hundstall i framtiden. Tanken är att det kommer vara 8st boxar på 9m2, med varsin hundgård där 5st kommer att vara...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama