Trött på ridskolorna

Sv: Trött på ridskolorna

Ja men det är så man vill ha det. Man vill känna sig säker och veta på ett ungefär var man ha den andra ryttaren inte känna sig osäker och vela fram och tillbaka och undra om man blir påriden för man rider kvar på spåret för man håller höger.

när jag tävlade en gång på en ridskole cr fick jag nästintill PANIIIK. Alla ungar druttar omkring på sina okontrolerade ponnyer och när de skrittar av hästarna gör de de poå framHOPPNINGS banan när det finns jätte fina små rundor som är mega enkla att hitta som jag som aldrig varit på stället skrittade fram på. och inga sa " hoppning blabla" utan bara kom i total galopp och bara tjolahopp :/ skärpning. på lektinen innan hoppningen är dt huir enkelt som helst avc ridläraren o säga: håll till höger, skritta inte på spåret, skritta inte av PÅ spåert PÅ framhoppningsbanan, sg till innan ni hoppar ......

Är mamma till en tjej som försökt att dela ridhus med vuxna ryttare. Med de yngre går det bra, de vet vad somn gäller! Men de vuxna tar ingen som helst hänsyn! Tränar de ett speciellt program och råkar möta en ponny anser de att de har någon typ av förtur eftersom de är störst, detta vare sig att det borde vara högerregeln eller snabbaste gångasrten längst ut på spåret som gäller. Jag tycker de vuxna borde skämmas eftersom de inte tar hänsyn varken till andra ryttare eller till regeler.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka