Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Hästmänniskan Finns det någon yrkesgrupp som lockar till sig extra mycket hästfolk? Kan man se på dig att du håller på med hästar, eller blir folk...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
10 463
Hästmänniskan Jag skrev till Jordbruksverket ang. om man som hobbyryttare måste vara godkänd transportör när man åker till och från tävling. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: lil-sis
·
H
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag är förmodligen sned, mitt ena ben är längre än det andra och när jag sitter ner rakt så ömmar lite pyttelite i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 426
Senast: Halvblod_Rider
·
  • Låst
Hästmänniskan Någon här som går där? Har sökt dit men skulle var kul att höra vad dom som går där tycker om den :D Så om någon gå där, berätta...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: mysko
·
Hästmänniskan När det gäller triangelmärkning av utdömd häst. Finns det ngt djurskydd som "reglerar" i vilket skick en utdömd häst forfarande anses...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: ako
·
R
Hästmänniskan jo nu undrar jag om det finns någon slakt bil har fått för mig att det inte gör det längre, stämmer det? och om den finns, avlivar dom...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 324
Senast: Sophia_
·
G
Hästmänniskan Lite osäker om den här tråden ligger rätt men chansar. :angel: Vi har nyligen anlagt en ridbana som vi har lite problem med. Vi har...
2
Svar
22
· Visningar
2 245
Senast: glitzen
·
A
Hästmänniskan Vänta innan du går kursen! Det är inte glasklart att ALLA hästverksamma måste ha kompetensbevis! saxat från STCs hemsida: Svenska...
Svar
8
· Visningar
1 388
Senast: Fille
·
I
  • Låst
Hästmänniskan Det är så att personen vi hyr av förstörde vårat hö idag mer el mindre. Vi skulle få upp 6 st stora rundbalar ca 300?? (Jag+en till hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 075
A
Hästmänniskan Skriver under anonym nick Det är så att en bekant till mig nyligen startat eget som beridare/unghästutbildare, och nu vill h*n att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 142
Senast: Allimac76
·
Hästmänniskan Är det någon som vet hur det kommer bli? vad jag har föstått så är det inte riktigt klart än. Och att det bara är de som har företag...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vi har stött på ett litet problem då vi har ett hingstföl i stallet som nu har skiljts från sin mamma. Dock finns det en som trilskas...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: jezzibell
·
Hästmänniskan Vi har gård, med egen mark. En stor del av marken är utlånad till ena grannbonden, detta skedde innan jag flyttade hit, och var en win -...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 302
I
Hästmänniskan (Moderator välkommen att flytta om tråden ligger fel) Jag har lite frågor och funderingar kring hovslagare, och jag vet att det finns...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 176
Senast: Isola
·
Hästmänniskan Nu är jag så förbenat trött på den här vintern så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Som sista utväg så att jag kan göra något...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Tacitus
·
E
Hästmänniskan Hallooj. Jag har börjat rida hos en jättetrevlig familj med två nordisar och en skäck-korsning, alla westernridna. Skäckstoet är till...
2
Svar
24
· Visningar
2 891
Senast: eternalsunshine
·
Hästmänniskan Hej har fått ett erbjudanade om att varannan helg ta han om ett stall. uppgifter: komma vid lunch på lördagen och mocka 15 boxar och...
2
Svar
34
· Visningar
3 044
Senast: Strajder
·
Hästmänniskan Ni som hyr ut erat släp, vilka erfarenheter har ni? Skriver ni kontrakt varje gång? Funkar det bra? Hur gör ni ifall skada uppstår vid...
Svar
15
· Visningar
7 368
Senast: Targa
·
H
Hästmänniskan Jag ska snart köpa häst. Håller på att kika på olika unghästar då jag gärna vill utbilda hästen själv. Så jag kommer ju inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 070
Hästmänniskan Är det någon som vet var avtalsenlig lön ligger för en person i 15-16-årsåldern som jobbar timanställd i stall? Jag menar inte svarta...
Svar
6
· Visningar
1 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar