Mask-gödselstack

Empalie

Trådstartare
Hej!
Funderade lite hur man ska bli av med sin gödselstack i framtiden om man inte har ngn som kan komma och hämta den. läste om en typ av mask som kan äta upp gödselstacken (förvandla den till jord)
Ngn som prövat, för och nack delar, kan man sälja den jorden, är den attraktiv?

Sv: Mask-gödselstack

Om du använder torv i stället för spån så blir din gödselstack en resurs i form av högvärdig trädgårdsgödsel i stället för ett problem att försöka bli av med.

men jag tar hur mycket spån jag vill gratis ifrån ett sågverk så då skulle problemet bli kostnaden!

Torv betraktas som en ändlig resurs, alltså högst miljöovänlig ur den aspekten.

I övrigt finns det en annan aktuell tråd om just italiensk gödsel/kompostmask.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 806
Senast: ako
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 488
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 954
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka