Jullovs schema, i stallet.!!

Sv: Jullovs schema, i stallet.!!

visst att vi man köra me gentjänster o tjänster men om man hjälper vissa i detta stall så hjälper inte dem tillbaka:S
O sen hon som blev med barn, hon frågar inte ens oss om vi kan ta det, utan antar bara att vi SKA göra de!.
o då känns d inte så skoj..
pluss att hon sa inte ens te stallägaren att hon var gravid, lr har fått barn.

men nu iaf så ska vi flytta te stall me ridhus.!

För att slippa krångel och kackliga möten har vi i mitt stall ett rullande schema med pass uppdelade per häst. Dvs de som har två hästar har flera pass än de som har en häst. Alla veckans pass - morgon utsläpp (morgon fodring = automat), lunchfodring, intag, kvällsfodring - är tilldelade någon och dessa håller vi på under hela året, högtider och lov spelar ingen roll. Är det nån som av någon anledning inte kan ta sitt pass en vecka får man höra om någon annan är snäll och tar det åt en eller byter.

Det här funkar jättebra i vårt stall. Man vet alltid vem det är som gör vad med ens häst varje dag.

ja så hade vi med från början, men under lovet så vart jag borta med hästen ca 1 månad, kom hem där i mellandagarna, strax innan nyår. o så hade en smart person satt upp ett sånt schema man skriver upp sje på, o d funkade inte ..

Men nu slipper jag iaf allt sånt krångel.!

I vårt stall skriver alla upp de dagar de kan eller inte kan på ett papper, en månad i förväg. Sedan fyller en person i ett schema efter vad alla kan, delar alltså ut morgnar och insläpp efter vad folk skrivit att de kan ta, så att man täcker en hel månad.
Sedan kan man ju byta med någon om det dyker upp något så man inte kan ta sitt pass senare i månaden.
Detta funkar alldeles utmärkt, ingen kan skriva upp sig på 'de bästa' passen eftersom man får de pass de dagar man angett att man kan fodra. Jobbar man så att man inte kan ta ut hästarna på morgonen i veckorna brukar man få ett utsläpp på helgen istället.
Samma med insläpp osv.
Vi har 14 pass per vecka (utsläpp och insläpp varje dag) och vi är 6 platser. Man har alltså 2 eller 3 pass per vecka per häst. Den som har 3 pass varierar så det blir rättvist.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Då jag inte hittat någon som verkat skriva om något liknande tänkte jag höra här om detta låter rimligt. Jag ska till våren börja...
Svar
4
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka