Hur väljer man föräkring??

Sv: Hur väljer man föräkring??

En Folksamförsäkrad häst jag sålt fick INTE behålla sin försäkring. Nya ägaren fick teckna en ny.

Får den visst det! Iaf fick jag ta över den befintliga på min häst, och det var bara ett par månader sedan!

Jag säger att JAG inte fick överlåta försäkringen när hästen såldes. Jag vet inte hur det är för dig, men jag kan ju KNAPPAST ha fel i hur det gick till när JAG sålde...

Jag säger att JAG inte fick överlåta försäkringen när hästen såldes. Jag vet inte hur det är för dig, men jag kan ju KNAPPAST ha fel i hur det gick till när JAG sålde...

Tror ju inte att du inte vet vad du pratar om.
Men har de kanske ändrat reglerna?
Hur länge sedan var det?

Hm.. som sagt jag har nyligen blivit tillsagt att jag inte kan ta över den försäkringen.. senast förra veckan så det är inte gammalt!!

Det kan inte ha ngt med mängdrabatten att göra då? Eller att hon haft honom som hingst till sina ston ? eller tanken va den iaf!

Sveland är nog bra. Har hört det iaf och när jag kollade upp premien, så var den hyfsat låg. Men If var i särklass lägst. Ingen självrisk heller!
Men de höjer nog premien kraftigt om det händer något.
Om du inte har några reservationer, så ska det inte vara några problem att teckna ny, oavsett bolag, tror jag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Monkie
·
Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
2 124
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: moster
·
Hästmänniskan Jag skall med all sannolikhet att köpa en 2-åring som hittills varit oförsäkrad. Med andra ord så kan jag välja bolag fritt. Men vad...
2
Svar
22
· Visningar
2 869
Senast: Tingeling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar