DYR boxplats all-inclusive

Sv: DYR boxplats all-inclusive

Jag tror att det finns en marknad för detta. Men det måste ha höga estetiska värde. Den typen av stall kan inte många stå på pga av kostnaden-MEN det finns ett väldigt litet utbud av den typen av stall. Och det finns ändock en hel del människor med mycket pengar men lite fritid.

Detta stall kommer säkerligen få ett högt estetiskt värde, både interiört och exteriört, med en trevlig utomhusridmiljö. Dessutom ruskigt familjär, välkomnande och trevlig stämning. Hade jag haft pengar och dåligt med tid hade jag prioriterat detta stall snarare än ett stort ridhus, och jag hoppas att det finns fler friluftsmänniskor som uppskattar att rida ut i solen och bli välkomnad tillbaka efter ridturen med en kopp nybrygd kaffe, möjlighet till en massage och fotbad (eller bad i badkaret med levande ljus) och få hästen utsläppt i hagen och slippa mocka/räkna foderstat/kratta stallplanen etc.

Det låter som ett jättetrevligt stall, men knappast exklusivt nog att inbringa några riktigt höga hyror - om det är det ni är ute efter. Och vill man locka "näringslivets toppar" gäller det att ha ett gott kontaktnät och att satsa på rätt typ av marknadsföring.

Det låter som ett jättetrevligt stall, men knappast exklusivt nog att inbringa några riktigt höga hyror - om det är det ni är ute efter. Och vill man locka "näringslivets toppar" gäller det att ha ett gott kontaktnät och att satsa på rätt typ av marknadsföring.

Ja, de kanske är dyra här i området, men jämförbara med vilken annan stallhyra som helst i Stor-Stockholmsområdet. Marknadsföring är det inga problem med, det finns experter här, min fundering var nog mer om ni trodde att det fanns ett intresse av att hyra en sån boxplats?

Svarar som många andra, utan ridhus så blir det svårt.

Sen tror jag att det finns kunder som är villiga att betala för "rimlig lyx". Med det menar jag ett stort fint stall med toalett, tvättmöjligheter, ridhus, fina hagar och där ut/insläpp, mockning, fodringar och genomgång/skötsel av hästen ingår. Detta så att ägaren inte måste åka ut varje dag. Samt möjlighet att köpa till tjänster om ägaren vill ha "semester" från hästen.

Detta tror jag att det finns kunder som är villiga att betala 2-3000 kr extra per månad jämfört med ett "vanligt" stall där ofta bl.a. mockning och daglig skötsel ej ingår.

Viktigt tror jag är att kunderna får ställa krav på speciella foder som hästen ska ha eller kunna välja spån, halm, torv etc. Med andra ord att kunden får välja hur hästen ska ha det och känna att han/hon bestämmer hur hästen sköts men "slipper" lite av det dagliga ansvaret/jobbet.

Den "överflödiga lyxen" som vissa har skrivit om som t.ex. massage, fotbad, herrgårdsmiljö, motionering av hästen eller att hästen är sadlad och klar när hästägaren kommer, tror jag inte att det finns tillräckligt med personer i Sverige som efterfrågar och är villiga att betala för (även om man bor i Stockholm).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ar på bibblan igår och roade mig med att läsa genom några av hästtidningarna där. Men GUD vad jag blir TRÖTT på alla lyxreportage...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 497
Senast: Mirraya
·
Hästmänniskan Tråden låstes, precis när jag skrivit en massa:mad:.;) Det som slår mig, när man läser lösdriftstrådar är att folk reagrerar på...
2
Svar
27
· Visningar
3 929
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 391
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar