Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har, ännu så länge ganska lösa, planer på att utöka stallet med två boxar i ett befintligt utrymme. Problemet är att takhöjden under...
Svar
11
· Visningar
6 454
Senast: EmelieR
·
Anläggning Jag är rädd att det ska börja växa gräs på gödselstacken, misstänker att det är svårt att lägga ut den på åkern om det finns en massa...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Sylvatica
·
Hästmänniskan Jag tänkte gå med i SHV som stödmedlem, funderar på om någon här vet hur föreningen är organiserad och hur de bedriver sin verksamhet... 2
Svar
22
· Visningar
5 710
Senast: Zeiq
·
B
Ekonomi & Juridik Hej. En fråga till er alla som har hästen uppstallad i stall med sysslor. Står i ett stall med 10 hästar, varav 9 gör sysslor. I...
Svar
5
· Visningar
2 733
Senast: doleron
·
1
Hästmänniskan Jag har sedan barnsben varit hästtjej. Ridit på ridskola i 10 år och haft två "egna" hästar. Efter ett uppehåll från allt vad hästar...
Svar
15
· Visningar
2 374
Anläggning Hej Jag försökte hitta någon sådan här tråd men hittade bara en tråd om hur de ser ut i era sadelkammare. Så jag tänkte skapa en :)...
Svar
18
· Visningar
9 100
Senast: Buck
·
S
Ekonomi & Juridik Vad ligger ordinarie stallhyran på? Hur många pass hjälper ni till med i månaden & hur mycket får ni dra av? Hur många hästar står i...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: ellipsis
·
D
Hästmänniskan Jag har precis skickat i väg min 3åring på inridning. Innan vi skickade iväg honom så tog jag hjälp utav en tjej som är väldigt duktig... 2
Svar
23
· Visningar
3 355
Senast: Iliaca
·
C
Ekonomi & Juridik Vi håller på att fixa mark att ha hästarna på vintertid, kommer dock bara att hyra så vi kommer nog inte att kunna bygga en ordentlig...
Svar
1
· Visningar
2 156
Senast: orcide
·
Hästmänniskan Hejsan. Min plan är att börja plugga till ekonom nu i höst på högskola, i dagsläget är jag 21 år (blir 22 i juni) bor hemma och har 2...
Svar
19
· Visningar
3 129
Senast: hallonsaft
·
Hästmänniskan Undrar om någon har koll på hur mycket man förbränner vid stallarbete, på ett ungefär? Är normalviktig (158 cm, 50 kg) och ska börja...
Svar
5
· Visningar
5 840
Senast: MagnusL
·
Anläggning Vad ska man göra åt det? Vi har rätt mycket rådjur här omkring, häromdagen stötte jag på en flock med minst 30st. Jag har sett rådjuren... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
25 848
Senast: steve
·
A
Ekonomi & Juridik Funderar över det här med besittningsrätt. Letar gård för tillfället, och har sett i flera mäklarannonser att ett eller flera av...
Svar
6
· Visningar
2 766
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan När luften och orken försvinner. Vad gör man då? Jag har hållt på med hästar sedsn 1977. Sedan 1994 har vi haft lite avel på oilka... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
9 090
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Flytta tråden om den ligger fel. Har haft hästar i drygt 15 år och har alltid sett mig som ganska förskonad från olycka och skador på...
Svar
10
· Visningar
2 103
Senast: Minna_A
·
H
Ekonomi & Juridik Hej En närstående drummel har gått och köpt in sig som delägare i två travhästar. Han är bra på mycket men inte att se till att saker...
Svar
1
· Visningar
1 544
Senast: electra1
·
Ekonomi & Juridik Vilka regler gäller för att ha lösdrift? tänk en hage, hur många hektar bör det vara för 3 små ponnyer(a+b+c) vinter resp sommar...
Svar
18
· Visningar
3 605
Senast: sweep
·
P
Anläggning Jag undrar hur ni som har lösdrift gör: Har ni olika hagar sommar och vinter? Jag har inte haft så hittills men har hört att det ska...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: CBoggie
·
Hästmänniskan Jag köpte min ponny i november (-10) av hennes uppfödare. Jag var med på vet.besiktningen som gjordes i uppfödarnas stall. Allt var...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: Irmis
·
S
Hästmänniskan Vi har en stackars ponny som här i december månad gått ner rejält i vikt. I slutet av december fick han kolik, och har sedan dess... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 440
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna