Kaloriförbrukning vid stallarbete?

Ragge_

Trådstartare
Undrar om någon har koll på hur mycket man förbränner vid stallarbete, på ett ungefär?
Är normalviktig (158 cm, 50 kg) och ska börja praktisera på en ridskola och kommer då från 7-11 roa mig med att mocka, springa in och ut med hästar osv.
Så, hur mycket kan man räkna med?

Sv: Kaloriförbrukning vid stallarbete?

Se till att äta tillräckligt för att du ska kunna bygga muskler av allt det hårda arbetet. Det är viktigt både för att arbetet ska gå lätt och för att kroppen ska hålla.
Du kan sannolikt vara frikostig med både fett och protein och trycka i dig en del godsaker också. :banana:

Tack. Har redan kikat runt på en hel del sånna sidor men tycker att sifforna varierar väldigt mycket. Iförsig kanske man borde lita mer på någon där man ska angiva sin vikt, då det förmodligen spelar ganska stor roll .. :)

Jag kanske kan räkna med 200-250 kcal per timme? Alltså 800-1000 kcal på fyra timmar? Låter det rimligt?

Tabeller säger inte mycket. Om du kollar i en tabell hur mycket du förbränner vid exempelvis cykling kommer du att hitta ganska låga värden. Samtidigt vet jag att jag förbränner ungefär 1400 Kcal/timmen när jag cyklar hårt.

Undrar om någon har koll på hur mycket man förbränner vid stallarbete, på ett ungefär?
Är normalviktig (158 cm, 50 kg) och ska börja praktisera på en ridskola och kommer då från 7-11 roa mig med att mocka, springa in och ut med hästar osv.
Så, hur mycket kan man räkna med?

Ooooops, jag läste inledningen som att du skulle arbeta mellan 7 och 23! :confused:
Fyra timmars arbete på mockningsnivån är kanske inte så mycket att du ska jämföra dig med grovarbetare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 975
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 433
Senast: Edla
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
630
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 946
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka