När luften går ur...

Sv: När luften går ur...

Tack snälla du. Jag tror med att gnistan får nytt liv om ett år eller så. Men just nu är den ganska död..

Viktigast är att du inte kör slut på dig, är bra att stoppa i tid!

Kicki :laugh:

Jag har följt tråden, jag måste bara säga att jag tycker det är ett modigt beslut. Man måste ta hand om sig sjäv, och när man har med djur att göra, så drar man oftast ut på det då man blir så fäst vid dem.
Om det nu är så att du är på väg ner mot botten, så tycker jag du ska unna dig lite saker, de pengarna du annars hade lagt på hästar, lägg dem på dig själv, massage, ansiktsbehandling eller vad som. :bump:

Jag har redan bokat in 3 massager. Det ska bli så underbart. Sedan drar vi ner till chappen med. Där ska jag bara gå och mysa med en iskall cider i näven och kika på vackra quarterhästar.

Inget fel att minska, och tror många borde göra som du...innan allt tar slut på riktigt.

Man ser ju hästgårdar stå och förfalla, luften måste ha gått ur dem men hästar står kvar i "skiten" och det kan ju inte vara kul sits för nån. Menar nu inte att det är så för dig men, lika bra att förekomma. Smart att prioritera nu medans tiden är med dej, synd att alla inte är lika kloka.

Precis så känner jag mig. Lägg dessutom till att inte ha hästarna i eget stall utan måste anpassa sig efter ett gäng mindre kunnande stallkompisar som inte kan planera sin hästs sommarbete el icke bete i god tid.
Suck.
Jag löser det genom att skicka iväg ena hingsten på station nästa år, de får ta honom redan i höst. Har fått iväg 2 hästar till fodervärdar och ska sälja alla utom 3 ston som ska vara hemma i vinter. Ev kommer vi låna ut/sälja lillhingsten med. En sommar utan betäckningsston skulle kankse vara skönt.....

Det är nog den långa konstiga vintern som sugit musten av oss, tror du inte det?

Delvis knapplån

Jag har legat mkt lågt i 2 år. Inte visat så många hästar och inte betäckt så många ston. Jag var också less på detta eviga mockande, men nu har de gått på lösdrift i 2 år och vilken skillnad! Man slipper det där tunga slitet eftersom mockning och strö sköts med maskin.
Ett stort plus är att hästarna mår så bra. Visst blir de lurvigare och skitigare än när de står på stall, men vad gör det så länge de trivs?
Nu i år har sugen kommit tillbaka och tre ston är betäckta.

Mitt råd blir alltså: Gör det så enkelt för er som möjligt. Kan ni ordna lösdrift så gör det. Hästarna kommer att må finemang och ni kan ägna tiden åt att pyssla med dem istället för att mocka och slita. Vi fodrar våra i foderhäckar med superbra ensilage, lite spannmålskross och mineraler och det räcker för våra ston och unghästar. Om ngn behöver extra utfodring utöver det får man ta undan dem och ge.

Precis så känner jag mig. Lägg dessutom till att inte ha hästarna i eget stall utan måste anpassa sig efter ett gäng mindre kunnande stallkompisar som inte kan planera sin hästs sommarbete el icke bete i god tid.
Suck.
Jag löser det genom att skicka iväg ena hingsten på station nästa år, de får ta honom redan i höst. Har fått iväg 2 hästar till fodervärdar och ska sälja alla utom 3 ston som ska vara hemma i vinter. Ev kommer vi låna ut/sälja lillhingsten med. En sommar utan betäckningsston skulle kankse vara skönt.....

Det är nog den långa konstiga vintern som sugit musten av oss, tror du inte det?

Jo, jag tror att det har ett stort finger med i spelet faktiskt. Vi har ju heller inte haft någon snö utan vi har bara haft det mörkt, mörkare och mörkast här. Hela vintern. Jag tror inte att jag såg solen på över 60 dagar i vintras. Man blir helt slut då.

Suck.

Hur mår du nu då? Känner du med att du gör rätt?

Shit, den här tråden har jag ju helt missat.,

Men vad ledsamt att du ska må dåligt..:(
Men jag tror att du vet att du gör rätt och det finns ju inget som säger att du inte kan ta upp avelsbiten och annat om ett par år.
Nu ska Åke vila.:bow:
Vila och bara ta hand om sig själv.
Massage låter bra. Det skulle alla människor unna sig emellan varven.

Jag tror nyckelordet för dig nu är a v k o p p l i n g
Ingen stress eller en massa måsten.
Låter som att du bestämde dig i tid.
Man ska ta sin kropps signaler på allvar.
Utan fungerande kropp har man inte mycket.

Önskar dig all lycka och du vet var jag finns om du behöver hjälp.

1000 Styrke-kramar till dig!

Jaha, då har det gått ett tag sedan jag startade tråden..... Idag ser allt lite annorlunda ut. Jag bor på en annan gård utan både sambo och hästar. Jag har kvar mitt avelsto och min avelshingst dom står kvar på den gamla gården. Riktigt j*vla skönt är det.

Mår du bättre nu i alla fall?

Trist med separation i och för sig, men ibland kan det visa sig att det var det bästa trots allt.

Jag hoppas att du mår bättre och inte är lika trött längre, det finns inget värre än att bara känna sig otillräcklig hela tiden.

/Jenny

Japp jag mår verkligen kanon nu. Jag har även träffat en underbar man. Känns som om livet har tagit ny vändning nu. Kan nog inte bli så mycket bättre. Jag åker till mina hästar när jag orkar och vill. Barnen trivs och verkar må bra dom med.

Ja det är jättekul att allt har löst sig för dig och att ni trivs, barnen och du. :laugh: Nu fattas bara bredband! :D ;)

Kicki :laugh:

Vad skönt att läsa att det här året hade något bättre för dig i sitt öde. Men jag som har lite bukesemester nu blev allt lite (mycket :D ) förvånad när jag läste ditt inlägg här nu.
Vilken förändring, alltså!
Men vad underbart att höra att du mår bra nu och att du trivs med tillvaron så som den nu är och att även barnen verkar ta det inträffade så bra.

Skön läsning, Åke! Är glad för din skull!:bow::love:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång... 2
Svar
26
· Visningar
6 352
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka