Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Ekonomi & Juridik Har ett utrymme på 6 x 7 m. Önskar få plats med två fullstora boxar och en fölningsbox som ska vara möjlig att dela till två ponnyboxar... 2
Svar
30
· Visningar
4 747
Senast: Gelina
·
Hästmänniskan Behöver Bukes utbredda geografiska kunskap;) Jag behöver tips på kommuner som använder sig av arbetshästar, främst i parkskötsel och... 2
Svar
23
· Visningar
3 349
Senast: sissu
·
Anläggning Tänkte höra lite med er om ni vet någonting om lagarna för fönster i hästboxar. Vad jag har hört är det lag på att man måste ha galler... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 892
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag hittar bara en försäljare av sådana, sk active stable, men nog måste det finnas fler på marknaden? Finns det några nackdelar med att...
Svar
1
· Visningar
1 337
Senast: Sundbro
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag borde lägga denna tråd, tänkte på Hästvård först, men då det egentligen handlar mer om vårt (människornas)...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: vildros
·
P
  • Låst
Hästmänniskan Jo, fick höra av en bekant att han tog hand om en häst. Mannen som ägde denna hästen har eget stall, och hade två hästar. En... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
23 590
Senast: mysko
·
Ekonomi & Juridik Då menar jag en form av aktiebolag där alla i stallet äger en del av bolaget, att man sas köper in sig i bolaget för att få ha sin häst...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Då min fina häst skadade sig så allvarligt att han måste bli pensionerad så har jag tänkt fixa en lösdrift till honom och där han kan ha...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Om tråden ligger fel får moderator flytta den... Ska förmodligen ta över en kompis häst till sommaren och blev och fundera på detta...
Svar
8
· Visningar
1 614
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan Har lite funderingar över hur andra ser på saker och ting. Bästa sättet att få svar måste ju vara att starta en diskussion på ett forum...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Vad betalar ni i kallhyra? Vad ingår? Är det hage, vatten och box typ? Underlag i boxen, ingår det? 3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 591
Senast: CeciliaT
·
Hästmänniskan Det kommer upp så många olika trådar om fördelar och nackdelar med olika sorters staket att det är en ren djungel att söka på forumet...
Svar
7
· Visningar
2 819
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Har en äldre häst som nog skulle må bra av att gå på fri tillgång om han finns kvar till nästa vinter. Men är inte så förtjust i den... 2
Svar
36
· Visningar
7 292
·
Anläggning Hur stora hagar har era hästar tillgång till. Söker mera folk som står på anläggningar och på så sätt har tillgång till "normala" hagar...
Svar
9
· Visningar
1 750
·
S
Anläggning Vad gör man åt ett stall som det är dålig ventilation i och ev mögel i? Hur går man tillväga rent praktiskt? Det luktar lite mögel...
Svar
5
· Visningar
3 611
Senast: rebus
·
Anläggning Hur planerar ni betesgång och hagar och sånt för att hålla parasittrycket nere? Jag har fått tillgång till några nya hagar som jag vill...
Svar
2
· Visningar
1 351
Senast: Madick
·
M
Ekonomi & Juridik Jag har sålt en häst på avbetalning till en man som verkade seriös, jag kollade upp honom innan och han hade inga skulder. Vi har... 2
Svar
20
· Visningar
3 442
Senast: Sammet
·
Svar
0
· Visningar
133
Senast: mfallman
·
Ekonomi & Juridik ha kollat igenom alla trådar om det här på buke .. ha även gjort en liten kalkyl och räknat ut alla utgifter och sånt .. även gjort...
Svar
16
· Visningar
2 779
Senast: Zelma
·
N
Hästmänniskan vad ingår i provet? kollade på ridsportsförbundets hemsida men hittade inte. bajs. vet ngn ellervill ngn ge mig en länk? :smirk:
Svar
8
· Visningar
2 339
Senast: Ignalina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka