Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Ekonomi & Juridik Har sålt en genomsnäll häst som genomgick röntgen ua i ben rygg o nacke för 4 månader. Nu säger de nya ägarna att han står på bakbenen... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 319
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hej! Jag har suttit och funderat lite och har tänkt på hur vissa människor verkligen kan vara otrevliga och se ner på andra. Speciellt... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 861
Senast: labb
·
Ekonomi & Juridik Hästen lånas ut på foder, ett utförligt kontrakt skrives. Efter ett par månader erbjuds fodervärden köpa loss hästen, fv tackar ja men...
Svar
14
· Visningar
2 505
Senast: fiaskurken
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 603
Senast: moonstruck
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik http://na.se/nyheter/2.2212/1.1158802-utlanad-hast-blev-slaktad... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
25 524
Ekonomi & Juridik Jag tänkte köpta mig en Lippizanner och letar efter en i utlandet för att importera. Tyvärr är jag inte så beläst ungerska och tyska... 2
Svar
24
· Visningar
5 586
Senast: MiaS
·
Hästmänniskan En magisk häst som själv mockar, som själv fyller på vatten i sina hinkar och som inte behöver någon som helst omskötsel. Detta är... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 754
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har en häst försäkrad i 50000 kr liv (ej användbarnhet) och vanlig veterinärvård 50000 kr. Självrisk på 2700kr. Om min häst... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 641
Senast: phie
·
Anläggning Vi har bestämt oss för att hägna in vår gårdsplan med ett staket modell hästtstaket med fyrkantiga stolpar och två tvärsslåer. (För att...
Svar
6
· Visningar
7 334
Senast: kryddan
·
Hästmänniskan Beslutsångest! Jag och syrran planerar att åka på en ridsemester till sommaren men vi har lite svårt att besluta oss för vart... Just nu...
Svar
9
· Visningar
2 136
Senast: pinky
·
Ekonomi & Juridik Ja nu löper mina försäkringar ut på två av mina hästar nästa månad. Så nu sitter jag och klurara på om man ev skulle byta på den ena av... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 379
Senast: Casper
·
Anläggning Hej alla idésprutor o inredningstokar! I vår/sommar skall vi bygga inredningen till vårat gamla ko-stall snart fina häststall! I...
Svar
6
· Visningar
5 651
Senast: älgen
·
Ekonomi & Juridik Jag hade tänkt att ha min ena häst hemma under sommaren på bete. För att hon skall få sällskap så har jag annonserat efter fler hästar...
Svar
4
· Visningar
2 467
Senast: lahsd
·
Hästmänniskan Det är jag det! Jag har blivit mer och mer medveten om det, pga. att min häst också föredrar åt höger. Volt åt höger går tex. fint...
Svar
12
· Visningar
1 543
Senast: Liten
·
E
Ekonomi & Juridik En grej fattar jag nt. Varför är reglerna så pass ''hårda'' när det gäller hästar och nt kor? Typ som taggtråd. Får man inte ha på... 2
Svar
22
· Visningar
5 769
Senast: EricaModin
·
M
Ekonomi & Juridik Hej allihopa, här sitter jag och är frustrerad och orolig! Jag har en kallblodshingst på 2 år som är full med hormoner... Inte nog... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 043
Ekonomi & Juridik Har idag kört stallkompisens "foderhäst" till Djursjukhuset. Den blev avdumpad hemma hos henne ihop med ett sto till i november, bägge...
Svar
3
· Visningar
2 166
Senast: worthless
·
Hästmänniskan Ja, nu är våren här och städ- och fixarnerven börjar klia i alla fall hos mig. Vad har ni för planer 2011? Presentera era projekt, bocka...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: IdaaaSun
·
A
Ekonomi & Juridik Finns det någon websida där man kan läsa om vad stallägare/inackordering har för skyldigheter gentemot varann? Har letat på nätet, men... 2
Svar
20
· Visningar
4 687
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej alla Nu är det så att jag ska åka och kolla på en häst imorgon, dvs provrida och allt det där. Men nu sitter jag här och är så... 2
Svar
37
· Visningar
6 751
Senast: tinkerlover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur