Skälig tid för att häva hästköp?

Sv: Skälig tid för att häva hästköp?

Jag har inte sagt att man ska röntga hela hästen.
Men jag förstår inte varför så många är motståndare och sen står och får div. problem och klagar. Ingen måste göra något men jag vill gärna försäkra mig om vad det faktiskt är jag får. Ni behöver inte göra det.

OT men det finns verkligen inga garantier för att en häst som är "friröntgad" inte får problem med något.
Jag tycker inte att man "vet vad man får" enbart för att röntga.

Tycker att Lobelias resonemang är sunt.
Har själv köpt diverse trevliga hästar för struntsummor utan att ens veterinärbesikta. Vet att det är mitt problem om hästen/arna får problem men jag hör till dem som anser att det är mitt problem om hästen får problem även om den är vet.besiktad.
Råder inte andra att låta bli besiktning precis som jag inte vill avråda andra från röntgen. Uppfattar dock på Buke att det är en väldig övertro på röntgen hit och dit.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 956
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 361
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka