Skillnaden mellan kor å hästar..

Sv: Skillnaden mellan kor å hästar..

kl

Min pappa skulle klättra över en gärdsgård, slant och landade i en härva taggtråd. Han rev sig rätt illa på båda underarmarna och har tydliga ärr av denna fortfarande (detta var kanske tio år sedan?). Så det är inte bara vilda djur, hästar och kor som kan råka illa ut... ;)

En lösning skulle ju vara att man hade någon sorts larm som larmade ifall det blev något fel. Det borde väl inte vara så omöjligt att tillverka ett larm som t.ex. skickar ett SMS ifall det blir något fel.

Det finns controllers som ska larma via mobiltelefon. Jag har ingen själv så jag kan inte säga om det är värt pengarna det kostar, har bara läst lite om det i en stängselkatalog och även sett det på nån hemsida

Men om du nu blir så arg på taggtråd, vad är alternativet tycker du? Att kor ska gå i små leriga fållor nära gården? Att riskera att flocken med ungtjurar kommer ut på bygden när en gren blåser ner på elstaketet? Eller att handjuren kanske i än större utsträckning ska hållas instängda hela livet? :confused:

Som jag tidigare skrivit är jag inte särskilt positiv till taggtråd, de flesta anledningarna har redan Alexandra_W tagit upp. Men då får man ju ställa det i relation till vad alternativet är och jag vet inte om det är särskilt positivt ur kornas synvinkel.

Va? xd bara för att man inte har taggtråd behöver dom ju inte gå i lera å de :p Kan gå i hur fria hagar som helst.visst ström e ju itne heller så bra egentligen. men har alltid varit anti taggtråd. Å fårstaket, usch.. En av våra hästar hade vanligt staket, men utanför satt det fårstaket, men lyckades ändå fastna med hoven där :( sen bytta vi hagar för bonnen ville itne att vi skulle ta bort de för han har får som ska gå där.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 671
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 232
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka