Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

B
Hästmänniskan Jag ska försöka göra en lång historia kort. Jag köpte min första häst för snart 4 år sedan. Jag hade innan ridit på ridskola typ 10... 2 3
Svar
48
· Visningar
6 944
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hjälp mig, Jag har hittat en ponny på annons, men den finns i holland och säljs på förmedlingsuppdrag av en svensk. - kom på att jag...
Svar
7
· Visningar
2 485
Senast: Masse
·
Anläggning Vad innebär det? Inte nog med att länsstyrelsen har bråkat med oss i många år om små mått hit och dit, nya regler och dispenser... 2
Svar
20
· Visningar
3 889
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Nu är det så att jag behöver styrka att man måste ha strö i transport under färder längre än 30 minuter. Någon vänlig själ som kan... 2
Svar
25
· Visningar
7 941
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Jag har haft min häst uppstallad på en ridskola i 2-3 år och för två månader sedan blev det ändringar angående ströt i boxarna. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Jag har länge funderat över hur det går till att skapa en egen kollektion med ridkläder! Hur går man tillväga? Någon som vet? :idea:
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Ramona
·
M
Hästmänniskan Vad använder ni för strö, varför har ni valt det och ungefärlig månadskostnad?
Svar
17
· Visningar
1 906
Senast: pulkaskurk
·
C
Hästmänniskan Hej! Fins det någon här som har koll på hur mycket göding det går åt per tunnland för bästa resultat?? :confused: Har försökt hitta...
Svar
17
· Visningar
13 792
Senast: ginnies
·
Ekonomi & Juridik vad tror ni om det? jag har inte min häst ensam,men vill veta vad ni tycker om det.alltså att ha hästen ensam i stallet,hemma på egen...
Svar
13
· Visningar
1 779
Senast: smirk
·
Hästmänniskan Min situation: Har ett fint sto i 16.års åldern som jag vill tävla med. Jag är själv 16 och är rätt girig av mig. Hon står nu i ett...
Svar
7
· Visningar
2 512
Ekonomi & Juridik Tänkte höra er syn på det här med allemansrätten som jag försökt att tyda. Mellan mitten av maj-okt har vi två ponnysar hemma på...
Svar
11
· Visningar
2 762
Senast: Pali
·
S
Hästmänniskan Tänkte att ni skulle få hjälpa mig med en sak, alla ni allvetare här inne... Jag har min ponny hos en "fodervärd", de sköter honom alla... 2 3
Svar
59
· Visningar
12 917
Gnägg Rolle står och väntar på att vi ska ut och värma. Innan monteprovloppet på umåker den 16e april.
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Pearlow
·
B
Hästmänniskan Ni som har haft hästen på vidareutbildning/tillridning hos andra människor, hur är era erfarenheter av detta? Var ni nöjda när ni fick...
Svar
16
· Visningar
3 269
Ekonomi & Juridik Ska rida in en häst under ungefär 4 veckors tid. Hästen kommer att stå hos ägaren så ägaren betalar ingen stallhyra/foder osv. Vad är...
Svar
18
· Visningar
3 305
Senast: Ingridl
·
Anläggning Någon som vet hur man får en nyligen sådd åker(vete) till en bra beteshage utan att det blir en enda lervälling av alltihopa? Sår man...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: fruL
·
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Zog
·
Ekonomi & Juridik Vad skulle ni säga är ett kompispris för att utbilda en ponny? Normalt sett tar vi 800;- i kallhyra för en stallplats (d.v.s. + foder...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: Jate Volim
·
Ekonomi & Juridik Får hem en minishettis och i alla mina hagar har jag elstaket,där det ibland är fungerande tråd och i vissa hagar inte,samt att det är 2...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: Pudlan
·
Hästmänniskan Våra hagar består av skogsdungar blandat med betesytor. Tyvärr var det väldigt många år sedan som det var upplöjt och insått här...
Svar
3
· Visningar
1 546
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur