Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

F
Hästmänniskan Vette tusan om jag har hamnat rätt men vi prövar! Har beslutsångest, tänkte man kanske kan få lite nyttiga tips här av hästmänniskor...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Vill uppmana ALLA som har hästar utlånade/släppta på bete eller liknande - ÅK DIT, se med egna ögon hur de mår!! Släppte en...
2
Svar
23
· Visningar
3 949
Senast: labb
·
Ekonomi & Juridik Har en kompis som äger en arab. På hennes "köpekontrakt" står det hemköp. Är det verkligen att förra ägaren har "förköpsrätt" att köpa...
Svar
16
· Visningar
2 533
Senast: Highcat
·
Anläggning Hej, Vi har haft grannbonden att så in bete på våra åkrar, nu undrar jag när man kan förvänta sig att se något slags resultat? Jag...
Svar
15
· Visningar
1 593
Senast: kvandi
·
Anläggning Om ni fick välja fritt, vilket sädesslag skulle ni välja till er halm? Och varför? Har hittat en bonde som tar halm och pressar åt mig...
2
Svar
20
· Visningar
3 914
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Min häst blev tidigt i våras, skrämd, och hoppade över staketet. Detta medförde att en service bil (hemtjänsten till grannen) körde på...
Svar
9
· Visningar
1 804
Senast: labb
·
H
Hästmänniskan hejsan de är så att jag har en travhäst på foder,ska berätta lite om henne för antaligen kommer hon åka tillbaks.. f-96 aldrig riden...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: highen
·
Anläggning Jag sökt men inte funnit någon tråd med samma ämne. För ca 2 månader sedan flyttade jag och sambon ihop till en gård med precis lagom...
2
Svar
28
· Visningar
7 528
Senast: pastejja
·
H
Hästmänniskan Som några kanske sett så går jag i hästköpar-tankar, och jag skulle behöva er hjälp att komma fram till vilken häst som passar mig bäst...
Svar
3
· Visningar
3 230
Hästmänniskan Nu är det dags för nya utgifter om man ska transportera sin häst och den ingår i en ekonomisk verksamhet.:cry...
Svar
13
· Visningar
3 584
Senast: lahsd
·
Ekonomi & Juridik Idag stötte jag på detta i skrift: Skogsfastighet i 2 välarronderadeskiften Vad innebär välarronderadeskiften? Finns det någonstans...
Svar
2
· Visningar
8 450
Senast: Jegra
·
Ekonomi & Juridik Jag har länge funderat på att starta företag men det har inte blivit av än. Som det ser ut nu så blir det nog utan hästar i början men...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 958
Ekonomi & Juridik Hur stor varmvattenberedare behöver jag till mitt stall? Normalt sett klarar jag mig utan, men det skulle vara skönt att ha så att jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 535
Senast: Mitrolle
·
B
Anläggning Hur gör ni med lite större arealer mark med tanke på bete, höskörd etc? Vi ska till att flytta till en större gård med mer mark. I dag...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Fannih
·
Hästmänniskan Tänkte starta en tråd om att det tidigare pratades om att dom skulle ändra dragvikten för B - körkort år 2011. Är det någon som vet...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
16 939
Senast: axel
·
Hästmänniskan ..kan det bli så? Jag har i tre år haft samma sadel, samma häst och samma vikt men aldrig haft ont i sittbenen. Men nu, nu har jag...
Svar
8
· Visningar
2 466
Senast: Flaekja
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel får mod flytta den Jag har sökt till Slu till hösten och väntar med spänning på antagningsbeskedet. Men jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 785
Senast: doleron
·
Ekonomi & Juridik Efter att ponnyn har varit till salu i nästan ett år hittade jag idag en köpare :bump: Men nu är jag ställd. Hur GÖR man egentligen när...
Svar
9
· Visningar
2 609
Senast: Favina
·
Anläggning Har köpt nytt aggregat så nu ska de stanna på rätt sida av staketet är det tänkt:devil: Detta aggregat kräver då naturligtvis mer...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: kamomillo
·
Hästmänniskan För några veckor sedan fick en klasskompis till mig som trillat av sin häst åka till sjukhuset. Ambulans tillkallades, men det kom två...
2
Svar
38
· Visningar
7 002
Senast: lahsd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025