Sv: Granskning av verksamhet, hjälp
Eftersom företaget uppenbarligen inte gått med vinst de senaste åren så misstänker jag att TS inte bara kan gå hemma och pyssla med sina avelsston... Om så är fallet så trillar ju pengarna in någon annanstans ifrån och det kan de väl göra även om avelsstona byts ut mot en läromsästare.
Vet inget om TS situation annat än vad jag gissar mig till utifrån tråden.
Men du, ring och prata med handläggaren (om du fått ett telefonnummer, skriv annars) och förklara hur verksamheten ser ut - skv har ingen aning och har säkert ingen önskan att hindra dig i utövandet. Be om längre tid för att svara, det brukar inte vara några problem!
Sedan vill jag bara säga en sak ang. att ha en läromästare till hela familjen och all tid i världen till den... Om du inte hade din hästverksamhet så hade du haft ett heltidsjobb, kanske på annan ort.
Fundera över vad 8,5 - 9 timmar på jobbet (inkl. lunch), restid, hus och familj och - ej att förglömma - sovtid tar i timmar så inser du att "all tid i världen" krymper till .... Glöm inte att det bara finns 24 timmar per dygn
För min del innebär det ... runt 4 timmar på vardagen, som även ska räcka till hus och familj den dag jag börjar jobba heltid igen. Hur orkar folk?!
Eftersom företaget uppenbarligen inte gått med vinst de senaste åren så misstänker jag att TS inte bara kan gå hemma och pyssla med sina avelsston... Om så är fallet så trillar ju pengarna in någon annanstans ifrån och det kan de väl göra även om avelsstona byts ut mot en läromsästare.
Vet inget om TS situation annat än vad jag gissar mig till utifrån tråden.