Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Alltså olika medel man sprider ut på gödselstack, i hagar och stall och där det finns mycket flugor. Funkar dom? Hur ofta måste man...
Svar
16
· Visningar
3 025
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Jag vet inte om jag lägger tråden i rätt forum. Men flytta den gärna annars. :) Jag funderar på att ta in några hästar från Polen...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 815
Senast: Serena
·
P
Hästmänniskan Hej jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta ? någon som t ex testat det eller till och med är en? jag skulle vara så...
2
Svar
35
· Visningar
6 286
Senast: kenneth
·
Hästmänniskan Jag får alltid så ont i axlarna när jag rider, antaligen för att jag är klen och inte orkar hålla tillbaka axlarna, dessutom känns det...
Svar
12
· Visningar
4 981
Senast: Licorice
·
Anläggning Ni med mkt erfarenhet av att ta in fälttorkat torrhö kan ni dela med er lite av kunskap om torkning och vändning. Har under många år...
Svar
1
· Visningar
5 701
Senast: Tacitus
·
A
Anläggning Jag har riktigt funderat på en grej. Vi har i december flyttat från förorten in på söder i stockholms stad. Förut i förorten fanns det...
Svar
11
· Visningar
1 990
Senast: Fossing
·
Hästmänniskan Är på g att köpa häst, men nu undrar jag vilken försäkring jag ska välja, läser alla villkor och dyl men blir så snurrig i huvudet...
Svar
18
· Visningar
1 973
Senast: Dilli_Blue
·
B
Hästmänniskan Hej! Jag har haft min häst i snart fem år. Han är superfin och underbar och allt man kan önska, men jag är jätterädd för att rida ut...
2
Svar
30
· Visningar
7 588
L
Anläggning Hej hopp! Nu är det äntligen dax för stallbygge här hemma. :love: Blir ett litet stall med fyra boxar. Är så sugen på att bygga...
Svar
8
· Visningar
2 479
Senast: Qosack
·
L
Hästmänniskan Hej. Jag har nyss hittat tillbaka till sadeln efter nästan åtta år, så jag är väldigt rostig och letar efter tips på övningar för att...
Svar
0
· Visningar
1 017
Senast: lantliv
·
A
Ekonomi & Juridik Hej på er! Tänkte höra med er hur ni tycker jag ska gå tillväga. Har en häst här som gått här i vinter. Var sagt den skulle gå här...
2
Svar
38
· Visningar
5 788
Senast: xandoor
·
Hästmänniskan Gissar på att de flesta känner så ibland. Har kommit in i en period där jag tänker på min gamla ponny jättemycket. Jag fantiserar att...
Svar
18
· Visningar
2 416
Senast: metspo
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet om det finns veterinärvårdsförsäkring att tillgå till en äldre häst? Är så att jag och sambon köpte ett sto för...
2
Svar
20
· Visningar
3 189
Senast: auryn
·
G
Hästmänniskan Jag har så smått börjat fundera på att skaffa nån som kan hjälpa mig att rida min häst. Detta för att jag nu grubblar över att skaffa en...
Svar
7
· Visningar
2 862
Senast: Ramona
·
T
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet om man kan dra av kostnaden för inköp av stallinredning direkt och om inte på hur många år i såfall den ska avskrivas?
Svar
9
· Visningar
2 915
Senast: Tessan10
·
Anläggning Vet att det ska finnas säkerhetsanordningar till ståltråd som gör att tråden skärs av om hästen försöker spränga den. Men vart kan man...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Peerless
·
G
Hästmänniskan Djurvård 43 veckor i Dingle... Är den utbildningen något att ha?? Vill jobba med djur, har gått NV men blev allvarligt sjuk med...
Svar
1
· Visningar
1 727
Senast: Nea86
·
Ekonomi & Juridik Hur löser ni med utestall/kallstall vattenfrågan på vintern? Fryser inte vattnet?
2
Svar
20
· Visningar
4 272
Senast: Tacitus
·
F
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite råd från hästmänniskor, ni som förstår er på detta intresse. Det är så att jag ganska nyligt har köpt en ny...
Svar
7
· Visningar
1 998
Senast: Flyleaf
·
Anläggning Vi har köpt gård! :D Men nu när jag försöker teckna en försäkring inser jag att jag har hamnat i en smärre djungel... Gården är...
Svar
5
· Visningar
3 861
Senast: Danaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka