Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har fått en förfrågan idag om att sälja en av mina shettisar till Finland. Det är ju långt ifrån säkert att det blir affär, men jag...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Kan man se om hästen har pass redan? har en travare. /jenny
Svar
2
· Visningar
607
L
Hästmänniskan Kort, vad har ni betalt för konturdiagrammen till passen? och är det veterinär eller godkänd identifierare som utfärdat...
Svar
7
· Visningar
1 036
Hästmänniskan Hej! Har hamnat i ett klurigt läge: Köpte ett 2-årssto för drygt 2 månader sedan, veterinärbesiktigad ua av säljarens veterinär (enl...
2
Svar
20
· Visningar
3 492
Gnägg Tittar vad det är för hästar som kommer på vägen
Svar
0
· Visningar
229
Senast: _moa_
·
D
Hästmänniskan Då jag emellanåt (ganska ofta) tittar på annonser där hästar säljes av ren nyfikenhet, då det inte just nu är läge för något inköp. Då...
Svar
6
· Visningar
1 028
K
Hästmänniskan Jag var o provred en häst i lördags, och blev kär direkt. Det är första gången jag ska köpa häst så jag ville att jag skulle vara helt...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 168
Senast: FUNNY
·
A
Hästmänniskan Mamma har en häst, Svenskt halvblod med gröna papper. Den har ett "gammalt" registreringsbevis där reg beviset består av en A4 sida...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Anna981
·
Q
Hästmänniskan Hur mycket kan man ta/betala i hyra för lösdrift? Vad tar/betalar ni? Vad ingår då?
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: GaurdianAngel
·
Hästmänniskan Är det så att man ska skicka in sitt registreringsbevis/stamtavla till sin rasförening,när man vill ha ett pass? Vad får man tag i en...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Millz
·
Hästmänniskan I passansökan för den varmblodiga travaren står det att veterinär/godkänd id-kontrollant får fylla i konturdiagrammet. Nu till min...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: amalia
·
Hästmänniskan Hur ser ett pass ut och vad innehåller det? Min häst har en mapp med signalementsbeskrivning o likn. men räknas det som ett pass? Det...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 904
Senast: Glimfeather
·
Hästmänniskan vad har ni betalat för chipmärkning? vet att det varierar, vill bara veta ca vad det kommer kosta...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Freyr
·
Hästmänniskan Ok, nu kanske den här har hamnat fel, men hjälp mig: Är det nån som hört nåt om ändrat datum för när alla hästar måste ha hästpass...
2
Svar
23
· Visningar
1 755
Senast: Razzeltazz
·
Hästmänniskan Jaha....min kära vän ska åka och lämna sin häst i början på nästa vecka. De ska nog mötas halvvägs då det säkert är 70 mil till köparen...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: chrysler
·
T
  • Låst
Hästmänniskan Vad hände med tråden?! Helt putsväck! Missade jag något eller?
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan fick tillträde till vår lilla gård igår. det första jag gjorde var att riva ut den gamla höns/gris inredningen som fanns i stallet...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: Rydberg
·
S
Hästmänniskan Nu får inte jag in någon bild på vad jag menar men provar med att förklara istället :D Ni vet sådana där elbandsskarvar som finns...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Rydberg
·
L
Hästmänniskan Någon som har köpt gård, vad kosta den? Vad ingick? Boningshus? Stall? Garage? Verkstad? Hagar? Skog? Marker? Berätta gärna mycket om...
Svar
19
· Visningar
6 065
Senast: gråskägg
·
Hästmänniskan När är hästaffärer skattepliktiga?
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: tuttiboo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama