Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan är det av stor vikt att vara med när veterinär besiktningen sker på hästen man ska köpa? Vad tycker ni? har ett dilemma men...
Svar
18
· Visningar
1 495
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Hur löste ni det med lastningen och dess säkring? Kan man täcka golvet med spånbalar?? eller hur ska jag lösa att lasta (med säkring)...
2
Svar
26
· Visningar
8 889
Senast: Fodervärd
·
S
Hästmänniskan Mina frågor är; -Vad driver du för verksamhet? -Hur länge har du gjort det? Har du haft stora problem med att få in pengar? Vilket har...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: babsan
·
N
Hästmänniskan Jag funderar på att skaffa en medryttare som rider 1-2 ggr/vecka. Vad ska man ta betalt ? Kan väl säga att min totala månadskostnad...
2
Svar
22
· Visningar
1 520
Senast: Notorius
·
S
Hästmänniskan Jag misstänker att jag inte har något riktigt ägarbevis på min häst. Har bara ett vanligt utskrivet A4 där hans förra ägare har skrivit...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: prince77
·
M
Hästmänniskan Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd...men finns dte någon som vet något om projektet mellan skola/idrott, bla...
Svar
1
· Visningar
580
D
Hästmänniskan Funderar på att bygga ett lösdrifts stall till mina hästar :d Någon som har det? Nackdelar? fördelar? Finns det några bestämmelser om...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan När jag läste en tråd på hästvård om Kissing spines kom jag att fundera över det här med med dubbel vet.vård (100.000). Om man nu som...
Svar
13
· Visningar
1 550
Senast: Lahtel
·
Hästmänniskan Jag har min häst uppstallad på en ridskola (drivs av en ridklubb). Jag tränar för en av ridlärarna där. Den träningen måste gå genom...
Svar
19
· Visningar
1 994
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Jag ska bygga en ligghall till mina 4 får och min häst! Hur stort utrymme bör de vara? De ska vara till lösdrift på vintern. Hästen är...
Svar
6
· Visningar
1 794
Hästmänniskan Nu är jag himmelskt less på ägaren till min häst. Låter konstigt, men jag fick hästen i maj i år från en travtränare. Dock är det inte...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: barajag...
·
S
Hästmänniskan Hur funker det egentligen med att ha en delfodervärd. Vad blir delfodervärdens ansvar? Hur mycket "äganderätt" har den över hästen...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: yven
·
H
Hästmänniskan Hästen har identitedsboken (den blå).. vad mer behövs för att passet skall bli gjort, har försökt få tag på avelsf. med frågor.. men de...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: QuickStar
·
Hästmänniskan Är det någon här som har nåhgon erfarenhet av sollcels lampor? hur mycket ljus ger dom och hur mycket sol behöver dom? I mitt stall...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: PeRosa
·
Gnägg Fin! Hamlett\'s första dag här hemma.
Svar
0
· Visningar
217
Senast: _Runaway_
·
N
Hästmänniskan Hej alla glada :banana: Jag undrar lite grann över vad ni betalar i stall hyra och vad som ingår i den foder & strö Sen vad ni har...
2
Svar
30
· Visningar
2 233
Senast: silverdraken
·
Hästmänniskan Jag har köpt ett 4-årigt halvblodssto som har fel färg i passet. Jag är 99% säker på att det faktiskt är rätt häst eftersom övriga...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: keramin
·
Hästmänniskan betalar ni hela hästens försäkring?
Svar
8
· Visningar
821
Hästmänniskan Ja, alltså vem stårsom ägare på min häst? Vart vänder jag mig för att få reda på det? Är helt förvirrad iom detta med hästpass som alla...
2
Svar
27
· Visningar
5 204
Senast: minternet
·
V
Hästmänniskan Då var det dags igen! I budget och planeringstider kommer diskussionen ständigt tillbaka. Vem har rätt till pengarna som klubben får...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: valborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama