Sv: pass

Ja men det är ändå irriterande, de borde fokusera på hästar som inte har nåt pass alls i första hand, sen kunde man göra någon sorts övergående konvertering när väl det var omhändertaget.... typ som de gjorde när de gjorde om häst licenserna för massor massor med år sedan.....

Har fått svar från SGC.

"Är hästen svenskfödd och passet är ljusblått är det ok. Om inte behöver passet uppdateras.
Är hästen utlandsfödd och födelselandet har stämplat en "Endorsment"-stämpel i passet där det bekräftas att hästen är importerad till Sverige är det också ok. Om inte behöver passet uppdateras."

Min häst har ett vitt pass...

Har skickat ytterligare några frågor hur jag byter pass och vad/om det kostar.

Återkommer med svar!

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag fått reda på detta:

Uppdatering av passet är GRATIS! Man tar det gamla passet, kopierar vaccinationsintyget och ev övriga behandlingar, och sen skickar man passet till SGC och skriver att det gäller uppdatering av pass. Sen tar det ca 8 veckor så får man ett nytt pass kostnadsfritt!

Så lätt var det!

Gud vad bra - tack för att du forskat. fick otrevligt svar när jag försökte från ASvH att jag skulle vända mig till SGC.... tack :D

Nä det var bara ett ganska ojälpsamt svar. typ telefon växel, "inte mitt bord, kontakta nån annan" ... Du kanske kan ha lite förståelse för mitt tålamod som börjar vackla då man suttit och försökt få info på diverse ställen och ingen vill/kan svara.? ;)

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Är mest lite nyfiken efter att ha tittat i Herr Hästs pass tidigare idag. Vilka formkrav ställs på ett pass och hur noga är det...
2
Svar
35
· Visningar
2 818
Senast: ameo
·
B
Hästmänniskan Har några frågr men vet ej om jag lägger denna tråd på rätt ställe, om inte får ni flytta den till rätt ställe. Vi har ett pass...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: hästhandlarjävel
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka