Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag ska framföra ett nationellt muntligt prov i Svenska B. Mitt ämne ska kopplas till moderna tider. Jag valde just hästhållning...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Madelene
·
T
Hästmänniskan För en vecka sedan ringde en familj som ville komma och titta på min häst .Vi bestämde att dom skulle komma på lördag. För ett par dagar...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: saga_ason
·
V
Hästmänniskan Skall köpa ny bil och har tittat på SAAB 9-5 Max släpvagnsvikt är 1800kg Jag har BE kort Mitt släp får dra 1990kg Jag lastar med...
2
Svar
39
· Visningar
4 662
Senast: lil-sis
·
J
Hästmänniskan Hej, Min stora hage och några andra småhagar funderar jag på om vi ska slå till hösilage i småbalar. Jag är dock bara osäker på hur...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: syrran
·
L
Hästmänniskan Hej. Har hamnat i ett dilemma och hoppas och tror att någon här inne kan hjälpa mig. Antingen om någon själv har råkat ut för detta...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 771
Senast: __Stilett__
·
C
Hästmänniskan Jag har fått möjligheten att ta över ett stall med 6-8 platser och tillhörande hagar, att ha och driva som kollektivstall. Om man...
Svar
18
· Visningar
1 813
Senast: ciurur
·
M
Hästmänniskan Hej! Jag och min häst ska resa till Österrike ganska snart. Har lite funderingar och hoppas att de passar in i den här gruppen. Är...
2
Svar
20
· Visningar
2 351
Senast: Carinjo
·
S
Hästmänniskan Vi är i gårdköpartagen och håller på att kika på ett hus vid stranden, med 13(!!!) hektar tomt! Det finns en lagårdsbyggnad som vi ska...
Svar
7
· Visningar
4 238
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Vill utöka maskinparken med en betesputs men har ingen vidare koll på vad som är bra eller dåligt! Har dock sett att det skiljer...
Svar
11
· Visningar
13 460
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Har planerat att ta BE-kort, har börjat läsa teorin, men det avtog.. kan bero på dålig självdisiplin:angel: Kommer inte att gå i...
2
Svar
22
· Visningar
16 060
Senast: lil-sis
·
O
Hästmänniskan Nu har jag ev ett stall på gång som vi kanske ska ta över. Eftersom jag inte har några som helst ervarenheter av detta så behöver jag...
Svar
7
· Visningar
2 407
Senast: Tacitus
·
C
Hästmänniskan Har funderat ett tag på vilket som är att föredra. Jag har själv aldrig haft häst på ridskola, men funderar på att kanske stalla in där...
2
Svar
21
· Visningar
2 650
Senast: Evyl
·
N
Hästmänniskan Är det någon som vet hur priset på åkermark som ska styckas av och säljas sätts? Finns det några normtabeller man brukar gå efter med kr...
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: nyfikenjag
·
Hästmänniskan Skulle behöva gödsla lite i hagarna. Just nu börjar både mossa och brännässlot breda ut sig mer och mer så skulle vilja ha tips på vad...
Svar
14
· Visningar
6 461
·
Hästmänniskan (tror detta är rätt forum för det) Jag intervjuade en person idag som gått hippologlinjen, innan det hade utbildningen ett annat namn...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: grazzie
·
P
Hästmänniskan hejsan jag har äntligen blivit lycklig och fått lite mark så jag ska anlägga en ridbana men då funderar jag på måtten, har en stor 5...
Svar
1
· Visningar
855
·
K
Hästmänniskan Hej Jag har köpt en häst och sitter och ringer runt till försäkringsbolag. Vet inte vilket jag ska välja. Vilket tycker ni är bäst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 509
Senast: Farao
·
Gnägg Ett porträtt av min syrras (Martina81) travare Molly, eller Daydream girl som hon egentligen heter.
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Tinen
·
E
Hästmänniskan Hej! Funderar på hur jag kan förbättra lösdriften till nästa vinter. Tycker halm som bädd är knöligt och funkar dåligt. Är det någon...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Linisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst