Hästen hemma vs Ridskola

Sv: Hästen hemma vs Ridskola

Man blir lit emörkrädd när man läser den här tråden över hur konstiga människor det finns! :eek:
Jag har haft min ponny på en lite större ridskola, i privatdelen. Fungerade mycket bra, två ridhus och utmärkta träningsmöjligheter. Dock hade jag vuxit upp på den ridskolan, så jag kände ju "alla" där och de flesta var snälla.
Har sedan haft i ett litet privatstall med 6-7 hästar. Mycket bra där också, vettiga människor, underbara hagar :love:
Nu står jag på en mindre ridskola med mest ponnyer och det funkar utmärkt. Vettiga människor här med, hagarna kunde vart roligare, men vad kan man begära när man bor i stan liksom? Trevlig hästhållning och ca 25 min skrittväg till ridhus. Jag trivs!

Sv: Hästen hemma vs Ridskola

Jag hade min foderhäst på en ridskola. En fördel där var att privathästarna hade en egen avdelning och ridskolehästarna en annan, så det var aldrig mycket spring vid våra hästar.

Att alltid ha ridhus var kanon. Liksom att kunna lyssna med på träningar och få tips på så sätt (när man inte tränade själv då).

Självutnämnda "experter" har jag alltid varit bra på att ignorera. :)

En nackdel var att hagarna inte var så stora, men på sommaren fick han gå på bete halvatiden så att vinterhagen inte var så stor gjorde inte så mycket.

Personligen tycker jag att hur man väljer; ridskola - hemma, beror väldigt mycket på vad man håller på med för ridning. Tränar du mycket? Tävlar? Unghäst? - Då röstar jag för ridskola. Har du mest en kompis som du tränar lite och har skoj med - då kan du g öra det hemma.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 636
Senast: Karamello30
·
Ridning Den här tråden hör väl egentligen hemma halvvägs mellan hästvård och ridning eftersom jag inte är säker på om det är ett fysiskt problem...
Svar
19
· Visningar
2 690
Senast: Cattis_E
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat