Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan nu har vi börjat inreda vårat garage med 2 boxar! jag ska snart köpa färg så jag kan passa på att måla det innan de kommer hem...
2
Svar
31
· Visningar
9 140
Senast: Tessan68
·
Hästmänniskan vad är det här för växt, och hur blir man av med den? Den håller på att ta över halva betet av någon anledning? Växer 'tuv-vis'...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 791
Senast: SyntheticPassion
·
Hästmänniskan Nu har vi strandat i stalldiskussionerna igen och denna gång handlar det om vad vi ska klä ytterväggarna med inuti stallet. Stallet ska...
Svar
5
· Visningar
2 855
Senast: ang
·
A
Hästmänniskan kan nån som är mer kunnig än jag sammanfatta lite regler mm för mig? ska hyra en lantbruksfastighet där jag ska ha min häst + några...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Ska köpa ett nytt elaggregat till sammanlagt 4500m ståltråd. Hur pas kraftigt aggregat behöver jag? Gärna förslag på en speciellt märke...
Svar
0
· Visningar
1 188
M
Hästmänniskan Ringer man alltid en oberoende vet. när det gäller besiktning? Händer det ofta att en vet. som har hand om hästarna där man köper ifrån...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Egonson
·
Hästmänniskan Nu har vi nya grejer på gång min sambo och jag...vi har fått nys på att stället där jag hade ponny för ca 7 år sedan är för uthyrning...
Svar
8
· Visningar
1 288
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Sitter som många andra och spanar då och då på hästannonserna på flertalet salusidor,en hel del med konstiga formuleringar men också...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Vi står och vill köpa en bit mark (7 ha). Planen är att det ska bli hus och stall där så småningom. Först och...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Invinciblestables
·
Z
Hästmänniskan Hej ska bygga ett nytt stall och sett att det är 120cmx220cm som gäller för boxdörr.Jag har en shettis och undrar om det ska vara dom...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: hajen
·
Gnägg En glad ponny som längtat hela vintern efter smaskigt gräs...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Jezzie
·
M
Hästmänniskan Har ett dilemma. Gårdsplanen som vi ska anlägga ridbanan på är exakt 20x40m men det finns en gammal stensatt brunn som kommer hamna...
Svar
16
· Visningar
1 700
Senast: medusa1
·
Hästmänniskan Jag tror jag blir stollig snart och vet varken ut eller in längre. Jag vill lägga om mina föräkringar då de är lite för dyra för min...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Har sökt lite, men inte riktigt hittat det jag letar efter så jag postar en tråd. Finns det någon sida där man kan skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: xandoor
·
Hästmänniskan Vet inte om den här tråden ligger rätt annars får moderatorerna jättegärna flytta den. Skulle nån vänlig själ kunna berätta för mig...
Svar
2
· Visningar
1 644
Senast: Filippa99
·
Hästmänniskan Ja, vad gör ni om hästen är sjuk eller skadad, för att "hålla igång" ridmuskulaturen och muskler i övrigt, om ni inte vanligtvis har...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Queens Proctor
·
S
Hästmänniskan Hur har ni råd!? :confused: Jag skulle hemskt gärna ha en till häst men tror inte att pengarna skulle räcka till... :crazy:
Svar
16
· Visningar
1 493
Senast: Favina
·
Hästmänniskan Hur gör ni med partier som blivit upptrampade i hagarna - tex. vid insläppen? Hos mig är det är ju så gott som bara lera med ett och...
2
Svar
23
· Visningar
3 941
Hästmänniskan Hur/var letar man/får fatt i person som kan göra en exteriörbedömning på tävlingar etc? Hur blir man godkänd för detta? Gällande...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: nexxa
·
Gnägg Min förra shettis och jag rider dressyr
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Idas