Sv: försäkringsdilemma...Obs, långt inlägg
Ett år eller ett halvår spelar ingen roll för mej. Om jag skulle ta en häst på foder skulle jag kolla upp försäkringsfrågan innan hästen ens klivit på transporten på väg hem till mej.
De gånger jag haft foderhästar har jag betalt försäkringen. Och självfallet har jag haft kontrakt med hästägaren.
Du gör helt rätt i att lämna tillbaks hästen till ägaren, h*n verkar inte särskilt seriös!
Immer
Immer:
hästen har ej varit hos oss i ett år, det är ett år sedan vi började leta efter ny foderhäst till lilltjejen som växt ur den förra, denna har vi haft sen i nov.
Och ja, vi har haft den utan fodervärdskontrakt och som framgår av första inlägget och senare så har vi ett flertal gånger kontaktat henne och även besökt henne (då hon ej hade tid med oss).
Ett år eller ett halvår spelar ingen roll för mej. Om jag skulle ta en häst på foder skulle jag kolla upp försäkringsfrågan innan hästen ens klivit på transporten på väg hem till mej.
De gånger jag haft foderhästar har jag betalt försäkringen. Och självfallet har jag haft kontrakt med hästägaren.
Du gör helt rätt i att lämna tillbaks hästen till ägaren, h*n verkar inte särskilt seriös!
Immer
Senast ändrad: