Alla råd för BE-kort mottages

Sv: Alla råd för BE-kort mottages

litet tillägg, i "vägverkets föreskrifter för fordonsprövare" står det att
"enstaka fel skall ej leda till underkännande om ej felet är ett direkt
lagbrott" fritt översatt. med detta vill jag säga att om du gör ett eller två små fel så ska du inte bryta ihop under uppkörningen, det är helheten som räknas, lycka till

Ett tips är att införskaffa "BE-boken" som alla trafikskolor med den utbildningen har/kan ta hem.

Där står ALLT om själva uppkörningen, vad för ekipage du ska ha, banan du kör, mått, vikter, regbevis, säkerhetskontroller mm mm mm!

Angående uppkörningen får du backa hur du vill sålänge du inte kör på en kona, dom är heliga!
Du får till och med kliva ur bilen och gå runt och titta.

/Seabaz - bilskolereceptionist med BE-kort :D

Kom på en sak, jag glömde kolla det allra viktigaste på mitt körprov; Lasten! :rofl:

Håller med om lektionen på bilskola. Tog en dubbellektion just för att få hjälp med funktionsbeskrivningen och sä.kerhetskontrollen samt hur man lastsäkrar (sedan så lastsäkrade bilmeken åt mig, behövde inte ens förklara hur vi gjort...). Sen hann vi med att backa lite också, inga problem.

Körde upp för B 060411 och klarade och sedan BE 061101 (snöstorm...) och klarade.

Så har man bara kört runt med släp är det inga problem :)

Liknande trådar

Utrustning Är trött på att köra enaxlat släp så jag har bestämt mig för att ta BE-kort! Fixar att köra trailer hyfsat nu (enligt mig själv :d) -...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 095
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Som rubriken säger, har uppkörning nu på tisdag :crazy: Tiden har trillat iväg och jag är inte 100% förberedd. Teorin gick galant...
2 3
Svar
50
· Visningar
18 967
Senast: Bellini
·
B
Hästmänniskan Jag håller på att ta BE-kort för att få köra transport med vår bil (överskrider 3.5-tons gränsen). Jag har läst mycket teori hemma och...
Svar
5
· Visningar
9 284
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama