Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hur värderar man en häst? Har hittat en valack född 2002, "härstammandes" från Tyskland. Helt okey gångarter, ingenting fantastiskt...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: token
·
H
Hästmänniskan Nå, hur har det gått för er alla med er hö eller hösilage skörd? Mitt hösilage ligger på fältet och torkar så fint, ska plastas på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 604
Senast: wrangler
·
V
Hästmänniskan Är "ny" bonde och undrar hur det brukar funka med storbalar hö.. Han som hjälper oss ta hö tar storbalar som han låter ligga ute ett par...
Svar
16
· Visningar
5 532
Senast: amanin
·
Hästmänniskan Vad har ni att säga om det? Bra/dåliga erfarenheter? Tex annonserna på internet om hästar som står i tex estland och säljes relativt...
Svar
10
· Visningar
3 478
Senast: Aatos
·
Hästmänniskan Foderhästen är försäkrad i folksam. Ska ta och skicka in fakturan från veterinären (kopia är ok va?) samt den blankett de på hemsidan...
Svar
1
· Visningar
670
M
Hästmänniskan Vi ska lägga om våran padock. För att inte sten och sånt skall komma upp ur marken ska vi lägga typ en väv eller filt eller nåt innan vi...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: MrG
·
L
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har ett eget stall med en del inackorderingar. Jag undrar lite hur ni sköter ert stall? Har ni stallmöten? Har...
Svar
13
· Visningar
1 695
Senast: Lindyhop
·
Hästmänniskan Handen på hjärtat. Hur många av er brukar köra med Virkon S efter den årliga städningen av stallet? Idag blev jag klar med stora...
2
Svar
22
· Visningar
4 696
Senast: Welsh
·
Hästmänniskan Hur mycket brukar 20 ha skog kosta? Om man tänker i västra götaland. Jätte tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
709
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Ja vad blir bäst? Från Gbg till Kristianstad. Kollade på bussfrakt men det närmaste var Ängelholm eller Hässleholm. Finns det ngt annat...
Svar
12
· Visningar
1 471
Hästmänniskan Hejsan! Jag har en fråga till er som köper/gör hö och sedan plastar in dem. Fungerar detta bra som lagring ? plastar ni in det direkt...
Svar
11
· Visningar
2 298
Senast: Flying High
·
Hästmänniskan Skulle behöva styrketräna lite för att hålla igång rygg och resten av kroppen. (hästen blir bara starkare och starkare och mycket...
Svar
7
· Visningar
1 074
Hästmänniskan Hejsan! Hur är det att ha hästarna att bete över en infiltration ? infiltrationen är väldigt djup men ändån ?
Svar
8
· Visningar
2 358
Senast: Prick
·
J
Hästmänniskan Hej Jag vill så gärna ha en häst. Men jag behöver pengar. Mamma och pappa kan betala en del, men jag måste betala ganska mycket själv...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 208
Senast: Zlatan
·
Hästmänniskan Jag måste låna ut min ena häst på foder då jag inte har möjlighet att ha henne själv :cry: Jag har hört alldeles för många...
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: Luleå
·
Hästmänniskan Vi har bor på en gård med tillbyggda lägenheter inkl box. Det är fyra lägenheter samt tio boxar. Vi är mkt samarbetsvilligt och skötsamt...
Svar
13
· Visningar
1 545
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Ni som har eget stall med inackorderingar. Hur ser ni på att ägarna skaffar medryttare? Tar med sig kompisar/anhöriga till stallet? Det...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Det har nu gått så långt att jag vill få min häst T-märkt. Jag anser att användningen av min häst har minskat drastiskt, senaste åren...
Svar
5
· Visningar
1 478
Senast: Hambo
·
A
Hästmänniskan Har ett aggregat (Toro 8000 tror jag) som fanns på plats redan innan jag flyttade hit, vet alltså ej hur gammalt det är, men det har...
Svar
6
· Visningar
1 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka