Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan Har nyss köpt en sprillans ny böckman, och beslutade att väga in den på 1400 kg, då min bil inte får dra mer på B-körkort. Men, när...
2
Svar
23
· Visningar
4 662
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan Någon som ska dit? Vilken dag ska ni i så fall dit? Vad ska ni kolla på? Har aldrig varit där förutom på husvagnsmässa. Så därför...
Svar
18
· Visningar
1 361
Senast: tinafinis
·
T
Hästmänniskan Säljarna till hästen jag ev ska köpa vill ha rätten att köpa tillbaka honom till samma pris som jag ger. Han är bara 9 år och man vet ju...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 268
Senast: LIA
·
Hästmänniskan Jaha ett sto har kommit till stallet med 6 valackar. Och det blir ju lite problem när det kommer ett sto tyvärr. Kan inte gå med dom...
2
Svar
21
· Visningar
2 415
Senast: renatechampion
·
Hästmänniskan Hur skulle ni gjort om köparen bor i närheten,skulle ni låna ut den för provning el erbjuda öppet köp?
Svar
9
· Visningar
933
M
Hästmänniskan hejsan! hur gör jag för att på bästa vis träna sätesmusklerna? jag har problem med sits, och tänkte att ngn av er kanske har ngn...
Svar
6
· Visningar
2 189
Senast: beate
·
W
Hästmänniskan Jobbigt läge! Jag står i ett litet stall hemma på gården. Eller ja, hos grannen. Stallet rymmer fyra hästar men stallet är avdelat så...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Jag och några bekanta snackade om detta häromdagen och jag skulle vilja höra vad ni säger. Hur lång tid efter att ni la ut annonsen...
Svar
12
· Visningar
3 406
Senast: Trubbel
·
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Black
·
Hästmänniskan Jag har en gammal paddock med smågrus blandat med gummiflis som vi tänkte 'renovera' lite. Vi vill bland annat få lite mjukare underlag...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: alfaxx
·
S
Hästmänniskan Håller ju på att köpa gård. Anticimex kan besiktiga huset, men vill inte besiktiiga ladugården! :confused: Vem gör sånt? Den vill vi...
Svar
4
· Visningar
2 550
Senast: Strajder
·
Hästmänniskan Är det någon som vet om spån från impregnerat trä kan vara skadligt/dåligt på annat vis? Eller är det som vilket spån som helst?
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Centaur
·
N
Hästmänniskan Hej alla kloka människor på Buke. Vad har ni för underlag i era ligghallar på vintern? Har funderat på torv och spån på toppen eller...
Svar
12
· Visningar
9 651
Senast: AnnaKarinA
·
Hästmänniskan Jag ska bygga en ligghall med lucka för att släppa ned halmbalar. hur stor är en k. fyrkantsbal, på ett ungefär?
Svar
4
· Visningar
7 023
Senast: Amk
·
F
Hästmänniskan Nu har jag problem. har stått i ett stall i vinter, där jag får hjälpa till att släppa ut/forda å ta in, rullande schema, har...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Yrja
·
N
Hästmänniskan När vår häst blev vet.besiktigad (dåvarande ägaren bet besiktningen )så upptäckte vet att tänderna behövde raspas. Han frågade om jag...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Måste få rådfråga... Hur mycket skulle det spela in för er när ni letade häst ang priset? Givetvis kan man ju ha ekonomiska...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Till er som är återförsäljare av hästransporter : Hur funkar det? Är det lätt att sälja eller blir ni ståendes med en massa...
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: Strajder
·
Gnägg Jag och Liona en regning och kall dag.
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Elanor
·
Gnägg Jag och min älskade häst Liona.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Elanor