Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har ganska svankig rygg, men när jag rider blir den nästan ännu värre. Särskilt i den sadeln jag har nu (wintec wide). Blir inte...
Svar
4
· Visningar
1 676
Senast: Viggen
·
Anläggning Fungerar det att betesputsa ett bete där hästarna går? Ja alltså inte rent praktiskt, de ska inte vara i hagen medan själva putsningen...
Svar
5
· Visningar
2 660
Senast: trofé
·
Hästmänniskan Hur ställer ni er till att köpa en häst osedd från utlandet? Skulle ni göra det? Han ni några erfarenheter hur det kan gå om man gör...
2
Svar
36
· Visningar
5 672
Senast: athena
·
Hästmänniskan För dig (oss) som har våra hästar inackorderade, hur långt åker du enkel väg till ditt stall? Var går din smärtgräns på hur långt det...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 855
Senast: Amha
·
Ekonomi & Juridik (Gissade på vart tråden skulle ligga så flytta den om den är fel :) ) VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG! Det är såhär, att jag går andra...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 430
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej! Jag kommer eventuellt flytta till Falun eller Borlänge i höst. Jag känner knappt nån där och min erfarenhet av dalarna sträcker...
Svar
10
· Visningar
2 485
Senast: Texaz
·
Svar
0
· Visningar
117
Senast: zannahgirl
·
Ekonomi & Juridik Jag har lite frågor runt försäljning av hästar som är i risk zonen av att ha en genetisk defekt, som jag hoppas någon insatt här på buke...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Niki
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 574
Senast: palle
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite hjälp. De är så att jag har min ponny uppstallad på en ridskola, vi har skrivit kontrakt på pris och allt som ingår. I...
2
Svar
21
· Visningar
3 175
Senast: alltidhvit
·
Anläggning Ja, som överskriften lyder.... Vilket är bäst? ...Finns insektsdödare på Jula för några hundralappar, är det värt att satsa på...
Svar
17
· Visningar
7 881
A
Hästmänniskan Försöker att importera en häst från Rumänien, vilket är mycket svårt pga EIA (equin infektiös anemi) och de speciella EU-regler som...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vi har flyttat och snart är det hästarnas tur. Men hur stor bör vinterhagen vara? Hur liten FÅR den vara? 2 hästar. :) Och när det...
Svar
9
· Visningar
3 605
Senast: norrsol
·
Hästmänniskan Nu är de så att jag genom kontakter har fått ett prov jobb på Irland, ett super ställe som verkligen låter fantastiskt, många skulle nog...
2
Svar
32
· Visningar
6 142
Senast: athena
·
Hästmänniskan innan betongen på blivande stallgolvet stelnar? Inom 1 t, 5 t eller 24 t typ? Så man kan vara redo m kvasten när det är läge...
Svar
2
· Visningar
1 923
Senast: Kallebus
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om det är någon av er som har någon aning om hur man går tillväga för att utbilda sig till inseminatör och vad som...
Svar
6
· Visningar
3 996
Senast: Devils_Girl
·
Anläggning Detta är inte en bostadsannons utan en undran hur ni med bostad till uthyrning tänker och hur ni får tag i hyresgäster. Jag vet att...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 375
Gnägg Min arab en vinterdag.
Svar
0
· Visningar
101
Senast: amaasg
·
Gnägg Oväder på ingång
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Amp0
·
Ekonomi & Juridik jag har ett stall med 4 boxar, stort lösdrift, många åkrar för hö och många stora hagar. Förra året hade pappa 38 får och jag 4...
Svar
15
· Visningar
4 223
Senast: CurlySue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp