Behöver lite hjälp, stallhyra och kontrakt

Sv: Behöver lite hjälp, stallhyra och kontrakt

Jo men vad säger ditt kontrakt avseende uppsägning, är det per kalender månad eller gäller uppsägningen från det ni säger upp. Att en part struntar i skrivet kontrakt ger ju inte vid handen att nästa måste göra så, det är här som man ofta får problem när det gäller regler och juridik.
 
Sv: Behöver lite hjälp, stallhyra och kontrakt

De står inget när de räknas. De står bara att de är två
Månaders uppsägningstid. Men jag har sagt upp platsen nu omgående så om dom vill bråka får dom göra de. Jag är inte den enda i stallet som är
Missnöjd utan nästan alla andra är också de. Föreningen som driver ridskolan kan man inte kalla för en seriös förening så jag kan inte tro att dom driver de vidare. Men om dom gör de så låt dom, jag vet att jag har rätt ändå.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 774
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 894
Senast: nullo-modo
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 609
Senast: Tiffany
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 880
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp