Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan osäker om det passar bäst under *utbildning eller *ekonomi/juridik, men kör på detta då utbildning är vad som behövs för att starta...
Svar
3
· Visningar
2 349
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vad brukar det kosta för att få ett friskhetsintyg för export från Danmark? :)
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: dobbis
·
B
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag har ett stall med 20 boxar, det är nu bara 8 boxplatser som används till hästar, en används till kaniner (har de lösa därinne på...
2
Svar
30
· Visningar
4 767
Ekonomi & Juridik Enligt det fodervärdsavtal vi har skall fodervärden ansvara för samtliga skador eller sjukdomar som uppstår under avtalstiden. Hur gör...
2
Svar
34
· Visningar
8 272
Senast: darkwinged
·
Ekonomi & Juridik Jag är precis på väg att säga upp min boxplats och i kontraktet står det 1 månads uppsägningstid men ingenting mer. Hade ni tolkat det...
Svar
4
· Visningar
1 709
Senast: Speedway
·
Anläggning Efter att otaliga försäljare ringer om brandvarnare och brandsläckare undrar jag vad ni har. Jag har en brandsläckare, men lika viktigt...
Svar
10
· Visningar
5 081
Senast: Nebraska
·
Ekonomi & Juridik Jag fundera lite över om det måste finnas faktura för att kunna bokföra stallhyra eller om det räcker att det finns ett avtal...
Svar
5
· Visningar
1 443
Senast: Texaz
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 354
Hästmänniskan Hej! Vet inte alls om tråden ligger rätt men det är bara att flytta om det blivit helknas ^^ Jag ska dra historien mycket kort...
Svar
14
· Visningar
2 472
Senast: Rie
·
N
Ekonomi & Juridik Hej! Jag är helt okunnig inom området hästar och har ingen aning om detta är är rätt forum eller forumsdel att fråga i, men jag letar...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 179
Senast: Lena_B
·
P
Ekonomi & Juridik Min häst står hos fodervärd och är nu ute till försäljning. Fodervärden visar upp hästen för spekulanter då vi bor så långt ifrån...
Svar
1
· Visningar
1 299
Senast: Gimlan
·
M
Anläggning Vi håller på att bygga om en befintlig byggnad till stall och jag har funderingar kring virket till väggarna i boxarna. Enligt den info...
2
Svar
20
· Visningar
10 586
Senast: Moniaday
·
Svar
0
· Visningar
152
Senast: totto91
·
Anläggning Hej! Mina hagar (3st 4 hektar) är inhägnade med stora gamla stengärden. Över stengärdet ligger det lite taggtråd som ska bort. Hur...
Svar
4
· Visningar
2 109
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Ska titta på gård idag men blir lite fundersam. För att komma till bra körvägar skulle jag behöva köra mina ponnys längst med en 70-väg...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 000
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel... En bekant till mig har två hästar och den ena av dom blev halt för bara någon...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
22 224
Senast: bejkonfis
·
Gnägg Vi blev fotade av en fotograf :-)
Svar
0
· Visningar
126
Senast: lillgumman
·
Hästmänniskan Anser ni det seriöst av en ridklubb att använda sig av ej utbildade tränare? Vad tycker ni krävs för att en person ska få hålla...
2
Svar
25
· Visningar
3 360
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp