Inackorderings avgift problem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inackorderings avgift problem

4000:- tycker jag låter rimligt.
1000kr för skoning tar Wången hovslagarna.. tycker 800kr låter mer rimligt för någon som är utbildad, men inte jobbar aktivt. :)

Låter för övrigt som om du har en riktigt toppen anläggning!
 
Sv: Inackorderings avgift problem

4000 lätt och skoning 1000, men lägg inte det på hyran. Hovis skulle jag vilja välja själv.
 
Sv: Inackorderings avgift problem

1000 spänn låter helt orimligt om det gäller en person som bara skor några hästar i månaden och dessutom inte utbildat sig kontinuerligt. (?)
Då är det ni tar nu mkt rimligare.

När det gäller stallplatserna skulle jag akta mig för att "chockhöja" till folk som redan står i stallet utan jag skulle börja lägre för att sedan höja x antal procent/år tills man kommer upp i en rimlig stallhyra.
Helt enkelt för att det kan förstöra relationer om man "går fram noll till hundra" och det tycker jag personligen är rätt onödigt.
 
Sv: Inackorderings avgift problem

Okej jag litar på er :) Det blir 4000kr :P

Tänk på att du måste ha 16 § tillstånd om du håller fler än 9 hästar eller har 4 eller flera inackorderingar.
Då du redan har 3 inhyrningar så måste du skaffa 16 § tillstånd för att kunna ta in en till.

Det gör du hos din Länsstyrelse.
http://www.lansstyrelsen.se/gotland...orre-omfattningyrkesmassig-djurhallning-.aspx
Länken är till Gotlands Län, men det fungerar lika i alla län.
 
Sv: Inackorderings avgift problem

Det kan ju vara ett "hopkok" för att hålla sig anonym också.
Typ - finns, men inte just där och inte riktigt på det sättet.
 
Sv: Inackorderings avgift problem

Om du läser alla inlägg ts gjort får man i alla fall en stark känsla av att allt är hittepå.
 
Sv: Inackorderings avgift problem

KL

Även om den 18-åriga TS vill förhålla sig anonym, så finns det flera saker som inte håller, enligt mitt sätt att se det.

TS mamma är veterinär. TS har katter som ynglar av sig. Även om mamma inte vill sterilisera katterna gratis, borde det vara enkelt att göra upp om en avbetalningsplan.

TS har en 8-årig PRE hingst, Santos.
Jag har tävlat upptill Msv A i dressyr på honom

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15314591&postcount=1

TS hästar

1. Namn: Cartujano
Kallas: Jano
Född: 2004
Kön: Hingst
Ras: P.R.E / Pura Raza Española
Tävlar i dressyr: Msv B
Tävlar i hoppning: 110cm / Lätt A

2. Namn: Mago
Kallas: Mago
Född: 2004
Kön: Hingst
Ras: P.R.E / Pura Raza Española
Tävlar i dressyr: Msv C
Tävlar i hoppning: 110cm / Lätt A

3. Namn: Cambalanache
Kallas: Camba
Född: 2004
Kön: Hingst
Ras: P.R.E / Pura Raza Española
Tävlar i dressyr: Msv A
Tävlar i hoppning: 110cm / Lätt A

4. Namn: Santos
Kallas: Santos
Född: 2005
Kön: Hingst
Ras: P.R.E / Pura Raza Española
Tävlar i dressyr: Msv C
Tävlar i hoppning: 80cm / Lätt C

Hittat på nätet

Skrivet: Sön Okt 30, 2011 6:26 pm Rubrik: Hej
Jag rider mina två Danska Varmblodshingstar. Romanov II och Jeppson Även ibland mina kompisars hästar, tre P.R.E hingstar, Dandy, Santos och Neron, en ridtravare, NVH Palema, en hopphäst, Premium o ...

Skrivet: Lör Nov 12, 2011 10:59 pm Rubrik: Hej
Har ridit i snart 11år ;P Började på ridskola men har haft två egna hästar, en halvfodervärdshäst och hyr nu en häst

Googlar man på Cartujano så verkar det vara en blodslinje.
Googlar man på hästnamnen så hittar iaf inte jag några resultat, varken i dressyr eller hoppning.

Förhoppningsvis är jag ute och cyklar på en djup stubbåker ... fast troligen inte
 
Sv: Inackorderings avgift problem

*knapplån*

Tråden verkar ha övergått i spekulationer på andra håll än den trådstarten avsåg.

Jag väljer därför att låsa tråden.

Lovis
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 229
Senast: Ajda
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 927
Senast: shia
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: fejko
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 925
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp