Jobb på irland!

Sv: Jobb på irland!

nar du ar dar, se om du kan fa "sitta" for BHS stable management course. du kan lasa mer om det pa www.bhs.co.uk tror jag det ar.. Ett bra cert att ha om du skulle vilja arbeta i ngt annat land, da det ar hogst respekterat som bra utbildning i ett antal lander.. Om du skulle vilja aka till Australien som example galler det dar med..
ar forvanad att det inte finns ngt liknande i sverige. eller gor det det??

www.bhs.org.uk ska det vara :)
 
Sv: Jobb på irland!

Jag har bott & jobbar på Irland.

Klimatet är regnigt så regnkläder som andas & ombyten är att föredra. Nu var jag bara där under Sept-början på Maj, kan inte uttala mig om sommarmånaderna.
En bra försäkring som täcker skador utomlands, arbetstillstånd & ett välfungerande Visakort.

Mina föräldrar skickade över en låda med kläder & grejer till mig från sverige, då fick dom betala båder t&R frakten direkt.
Min låda kom hem till mig direkt till gården där jag bodde.

En mobiltelefon som inte är operatörslåst, man kan köpa kontantkort där & använda.

Tyckte inte det var speciellt kallt där borta.
 
Sv: Jobb på irland!

Tack för alla tips! Den 13 Augusti bär de iväg, flyger med sas från oslo. Regnkläder kommer jag definitivt ta med och även min dun väst får hänga med, ska vakuumförpacka den så den tar mindre plats. Är nu på jakt efter ett par gummistövlar som är hyfsat sköna, har breda vader så de är inte alla som sitter bra, men funderar även på att kanske köpa de där nere.
 
Sv: Jobb på irland!

Påtal om gummistövlar-

Hösten -98 jobbade jag i i ett regnigt Tyskland, där köpte jag ett par Aigle-stövlar med en lätt termofodring. Dessa stövlar följde mig sedan höstmånaderna i tyskland, en liten sväng till irland. Sedan dess har jag ridit i dem höst och vinter. De har varit på långtur på island och de har vandrat i både afrikansk djungel och svensk fjällvärld, fortfarande efter 14 år lika fina. Du får lägga ned en slant i inköp men det är lätt värt det!

(Detta var alltså vanliga stövlar inte ridstövelvarianten)
 
Sv: Jobb på irland!

tack för tipset. Jag har beställt ett par hunter huntress (har stora vader) som jag får hem i veckan, om dom passar åker dom med till irland annars skickar jag tillbaks dom och köper ett par därnere :)
 
Sv: Jobb på irland!

Lycka till!

Jag stod i exakt samma situation som du är i nu, för tio år sen.
Jag fick med mig det jag behövde för ett år, på 17 kg, sen köpte jag det jag behövde där. (hem var det lite värre ;) )

Det blev mitt bästa, och värsta, år so far. Jag skulle lätt göra om det. :love:

Cavan är väl ett av det mest kända och största ställena så tror det blir jättebra!

Första veckorna var lite jobbiga, omställningsperioden, språk, jobb, hästhantering osvosv men sen blev det bara bättre och bättre.

Så åk iväg och njut nu! :laugh:
 
Sv: Jobb på irland!

Hej, nu vet jag vem du är för det kan ju inte finnas två Sunne-bor som ska åka till Irland i augusti :D.
 
Sv: Jobb på irland!

Åh, Cavan har jag varit till också!
Superfin anläggning, men väldigt fuktigt o småkallt,
så packa lite varma kläder ;)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: warg
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 814
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
28 387
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp