Hur långt till stallet?

Sv: Hur långt till stallet?

1,7 mil, fullservicestall. Jag har haft mååånga mil till stallet. Ett tag bodde jag i västerort och hade hästarna i samma stall (=7 mil), efter det flyttade jag hästarna till Bro (=4-5 mil) så nu är det relativt nära i jämförelse med tidigare. Innan jag flyttade upp till Sthlm bodde jag hemma på mammas gård och såg hästarna från sovrumsfönstret, toaletten, vardagsrummet, köket, altanen (dvs nästan överallt i huset). Mycket smidigt då man kunnat upptäcka kolik och sånt i tidigt skede :)

Nu är jag dock på vippen att flytta igen som det ser ut och då tillsammans med karln. Då hamnar man nära stan igen och då blir det minst 1 timme buss innan man är i Rimbo, eventuellt en buss till och 4 km promenad. Behöver jag säga att jag känner mig lite ovillig att flytta till södersidan av stan som han önskar? :angel: Får kanske bli aktuellt att flytta hästarna så småningom men inte riktigt än.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 327
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: warg
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 498
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp