Hur långt till stallet?

Sv: Hur långt till stallet?

1,8 km :) Max är typ 5 km eftersom jag vill ta in/ut mina hästar själv, så jag åkar alltid minst 2 ggr/ dag....
 
Sv: Hur långt till stallet?

Har i dagsläget knappt fyra kilometer med bil, tar väl typ fem minuter att köra. Lite kortare att promenera, strax över tre kilomerter och tar mig 40 minuter i lagom tempo.
Jag trivs utmärkt emd att ha det så nära, inte lika bra som att ha eget stall och bo på gården(min stora dröm) men fortfarande så nära att man kan åka hem och ä'ta eller göra annat en stund för att sedan åka tillbaka om man vill. Det gjorde jag inte när jag hade drygt 1,5 mil. Det jostade alldeles för mycket och tog för mycket tid.
Vet inte var smärtgränsen går men en kvart i bil kanske?
 
Sv: Hur långt till stallet?

Vet tyvärr inte avståndet i meter, men det tar 2-3 minuter att köra
Har inte cyklat än, då jag isåfall måste cykla längs en väldigt trafikerad 90 väg
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag som är 17 år och således inte har körkort föredrar att ha stallet inom rimligt moped och cykelavstånd, samt med bussförbindelser. Nuvarande stall ligger 3 km hemifrån, cykelbana finns hela vägen, bra bussförbindelser (och dessutom stannar bussen till och från skolan där!). Helt perfekt med andra ord!
Har tidigare stått i ett stall 5 km hemifrån, det fungerade också bra. Mycket längre än så vill jag dock inte ha innan jag har körkort :).
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har 4 km till stallet enkel väg, tror inte jag skulle vilja ha mer än en mil att åka enkel väg, har haft det och det kändes nästan på gränsen för långt (märktes på bensinräkningen).
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jeg vet ikke hvor langt det er i km, men jeg bruker mellom 5-10 minutter på å sykle, 2 min å kjøre :) Elsker å ha stallen så nærme! Grensen går på 10-15 minutters kjøring.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har ca 1,5 mil, och det är min smärtgräns. Nu behöver jag inte åka varje dag, men jag vill ha möjligheten att göra det så inte längre.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag hade hæstarna på ett stall somn låg 4-5 km bort från dær jag bodde. Ær uppvuxen i Rønninge som ligger 3,5 mil utanfør stockholøm, åt sødertæljehållet :). Hæsten stod dær landet hade tagit vid. Max beror mycket på kommunikationer, och huruvida jag har bil i framtiden eller ej. Jag cyklade mycket førr, det tog som bæst 12 minuter :D. Mamma kørde ofta, då tog det typ 5 minuter att åka. Bussen tog 10 (gick 2 gånger/h før det mesta) men då fick jag gå typ 1,5 km sista biten.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har 12 km tycker det är ganska lagom. Hade 2,5 mil i vintras och det var alldeles för långt! Cykelavstånd hade vart trevligt :)
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har rätt exakt 11 km till stallet, vilket tar runt 10 minuter. Det är alldeles lagomt tycker jag, än om jag gärna skulle vilja ha honom närmare. Jag har haft hästen uppstallad på 3 mils avstånd, men det var lite väl långt, så där går min smärtgräns.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har 2 mil. Tar 20-30 min att åka eftersom jag måste genom stan. Det känns långt och träligt.

Tidigare hade jag 2km vilket var mycket lämpligt. Stallet låg dessutom mitt mellan jobbet och hemma så jag hade 1 km från jobbet till stallet :)

Men eftersom nu hästen anser att lösdrift är "da shit" och box i det närmaste tortyr så minskar ju valmöjligheterna.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Har 1,5 mil till stallet. Tycker det är lite väl långt men jag vill inte åka mer än 2 mil.

Men jag kan cykla till jobbet så gör inte så mkt att jag måste ta bilen till stallet. :)
 
Sv: Hur långt till stallet?

1-2 km, tar 10 min att gå, 3 att cykla :D Har inte körkort så jag vill absolut ha stallet på gångavstånd. Även om jag haft det känns det bäst, så man kan ta sig dit snabbt om det skulle hända något.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Vad nära alla har!


Jag har ca 4 mil gissar jag enkel resa. Dock motorväg hela vägen utom sista milen kanske så tar 30 min ungefär med bil. Visst skulle det vara bra att ha närmre men jag vill ha både bra hagar och träningsmöjligheter och då är nog det här det enda inom 5 mil iaf. Både jag och pålle trivs så jag vill inte flytta för att få närmre.

Står på fullservice så har pålle vilodag så åker jag inte dit, han brukar ha 1 vilodag i veckan.
 
Sv: Hur långt till stallet?

2 mil cirka (bilvägen), men åker tåg som går hyfsat ofta, tar ungefär 15 minuter enkel väg, sedan 10 minuters promenad. Det är helt okej, längre bort än så skulle jag dock inte vilja ha.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Hemifrån:
Körsträcka:16,5 km
Körtid ca:21 min

Från jobbet:
Körsträcka:13,0 km
Körtid ca:16 min
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har 2-3 km till stallet. Det funkar bra eftersom jag kan cykla :laugh:
Som längst har jag haft 8-9 km. Det var lite trist. Jag är bortskämd med gång-/cykelavstånd. Innan jag hade 8-9 km till stallet så har jag haft från 10 meter (3 m till en av hagarna :p ) till 2 km.
Vill helst inte ha längre än 1 mil och då krävs det att stallet är mycket bra. Optimalt är 0-3 km :laugh:
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har ganska exakt 1 mil till stallet och tycker att smärtgränsen går ungefär där. Tar 15 minuter med bil och 30 med cykel, men hinner inte cykla de dagar jag jobbar. Hade gärna haft stallet närmare för att kunna cykla dit oftare.
 
Sv: Hur långt till stallet?

Jag har ungefär 6 km enkel väg, fungerar bra med moppe (i brist på bil och körkort). Tar jag bussen måste jag ändå gå 3 km alt. cykla 2 km och gå 1 km. Det är en sträcka där bilister kör som idioter och där vill jag varken gå eller cykla, så att gå eller cykla hela vägen till stallet är inget alt. som jag överväger.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Utifrån en artikelserie som finns i Tidiningen Ridsport funderar jag på det här med mobbing i stallet. Själv mobbades jag hårt i...
2
Svar
21
· Visningar
2 327
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 408
Senast: warg
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 498
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp