Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hello! Vill åka till Norge nästa år och jobba ett par månader, Men vill inte lämna hästen hemma, Hur går man tillväga då? Är det...
Svar
3
· Visningar
1 477
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Kommer någon ihåg en studie som gjordes för flera år sedan där en man (kan ha varit veterinär) filmade hästar och ryttare med någon...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: wrangler
·
Gnägg Finns det folk som skickar iväg sina hästar på sommarbete nu för tiden? Jag har alltid sagt att det är ju på sommaren man verkligen har...
Svar
6
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Den 4 maj ska jag med som hästskötare på 3 årstestet, men vi är osäkra på vad man ska ha på sig. Så vad är en godkänd klädsel och vad är...
Svar
3
· Visningar
1 304
Senast: pinky
·
Hästmänniskan Detta är något av en spinoff på tråden om avlivning som är aktiv nu. Andemeningen med denna tråd är att ventilera hur vi tycker att vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 563
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om det är riktigt rätt ställe det här, men... Vad ska vara rimlig hyra för ett stall med lösdrift som ännu ej är färdig...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: cirkus
·
Gnägg Vi gjorde pass på våran unghäst tidigt i vintras, där står hon som svart men det roliga i det hela är att hon nu blir mer och mera...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Jag fattar inte dethär med uttrycket " överlinjen". Var är den? Vad kollar man på?Samma sak med uttrycket överbyggd?Finns det ngn bra...
Svar
7
· Visningar
2 123
Senast: FreSus
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder, som jag haft i drygt ett år. Har betalat hela hästens försäkring, som är en relativt dyr försäkring. Jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 286
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ju som nästan vilken hästgalen tjej som helst, och jag undrar hur mycket ni betalar i månaden (ungefär) Jag vill ju...
2
Svar
39
· Visningar
4 270
Senast: Bellafjella
·
Hästmänniskan Jag som ensamstående 2 barnsförälder känner nog som många andra att hästens motionsbehov ibland får stryka på foten, (men också barnens...
2
Svar
27
· Visningar
4 686
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Min dotter som i år blev 10 ska få sin första egna ponny. Hon är ca 145-150cm lång och väger runt 40kg. Eftersom hon inte har haft...
2
Svar
33
· Visningar
4 496
Senast: WS6
·
Gnägg I helgen får förhoppningsvis min kära vän hem en ny häst! Vårat lilla "problem" är att varken hon eller jag är så förtjust i namnet på...
Svar
12
· Visningar
2 267
Senast: Eyleen
·
Ekonomi & Juridik Nu vill Folksam uppenbarligen bli av med alla tävlingshästar........... Villkorsändringar kommer för varje dag nu alla med en sak...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 182
Senast: lomuxx
·
Svar
0
· Visningar
92
Senast: nettisse
·
Hästmänniskan Nu har det blivit dags för häst nummer två för mig! :laugh: Letar och har varit och tittat på några, bland annat en som var sååå härlig...
Svar
15
· Visningar
2 387
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Står, än så länge, som inackordering i ett stall med tio boxar. De som har stallet hyr bara själva stallet, ägaren vill inte ha nåt med...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 608
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Jag hittar bara trådar på hur mkt häst kostar att hålla efter inköp. Men ni som lånat pengar från banken? Hur mkt betalar ni varje månad...
Svar
13
· Visningar
4 984
Senast: mackan
·
Anläggning Hur samlar man ihop en stor mängd eltråd (som sitter uppe) på smartaste sättet så att man slipper trassel och att det ska bli lätt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 251
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Har haft min häst i sju år och älskar henne otroligt högt, men jag inser att jag inte längre är intresserad av hästar. Den senaste tiden...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
19 723
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp