Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har en häst till låns efter några turer med hästbyte mm. Hittills haft den på test men kommer sannolikt efter sommaren köpa alt skriva...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Jag går i gårdköpartankar och funderar nu på vad det kostar att ha ett litet enkelt stall för 5 hästar. Det jag kommer på (men inte...
Svar
14
· Visningar
3 683
Senast: Elina8
·
Anläggning Blickar ut mot våra grannländer och undrar vad det kostar att stalla upp sin häst i tex England, Tyskland, Holland, Norge och Danmark...
Svar
9
· Visningar
2 121
Senast: Listan
·
Anläggning Vet att jag har läst lite olika ang detta med jordgolv i stall. Komer under nästa år att flytta ut på vår nya gård. Men är osäker på...
Svar
5
· Visningar
1 779
Senast: MaRomer
·
Anläggning Nu äntligen så skall vi bygga ridhus men funderar på val av material och leverantörer. Förutsättningarna är dessa: Ridhuset skall...
Svar
2
· Visningar
1 595
Senast: skatten
·
Hästmänniskan Jag vet inte vad jag vill. Låter otroligt konstigt men men... Så här ligger det till, jag har ridit i många år men haft ett långt...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: cirkus
·
Gnägg Vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden, prata av mig bara tror jag. Jag är medryttare 1-2 dagar i veckan, gör alltid mitt...
Svar
12
· Visningar
2 612
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Vet ej om denna tråd hamnar rätt, ni får flytta den annars. Jag har sen två år tillbaka haft en häst hemma på "foder". Varmblod på 11 år...
2
Svar
22
· Visningar
2 835
Senast: ridtravare
·
Hästmänniskan Titt och tätt får jag skavsår i "underredet" på lite olika ställen när jag rider, ibland blödande sådana. De brukar förvisso läka fort...
2
Svar
26
· Visningar
7 857
Senast: Sar
·
Gnägg Det är så att det finns en häst till salu som jag är väldigt intresserad av. En ridskolehäst som jag ridit och jag tror att vi skulle...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Monifa
·
Hästmänniskan Jag har en, mja, vän. Vi har känt varandra sen vi var små och gjort en massa saker tillsammans. Allt var hyggligt bra (om man bortser...
2
Svar
24
· Visningar
3 445
Senast: Raja
·
Ekonomi & Juridik Sitter och funderar över hur man ska lasta hästsläpet med förankringsbart gods. Det går ju inte att förankra inne i släpet på ett...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
70 280
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik På Fredag hämtar jag min nya häst :) Säljaren har bokat besiktning på klinik och jag ska med och titta på. Nu till min fundering...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 468
Senast: Masse
·
Gnägg Hejsan! Är ny här och tänkte att jag skulle göra en liten presentation av mig och mina hästar :) Jag heter Emma, men min första ponny...
Svar
5
· Visningar
1 350
Senast: lilstar
·
Anläggning Där jag står uppstallad finns en Paddexbana, 25 x 50 meter och väl investerad när den anlades med bra hindermaterial, superbelysning...
2
Svar
21
· Visningar
4 260
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Sitter o betalar räkningar o blev lite nyfiken på vad ni andra betalar för den årliga vaccineringen, inte boutulism. Vart i landet...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 516
Senast: MM
·
Ekonomi & Juridik Fråga här först då det finns många som har kunskap om Juridik. Är bud via mail bindande gäller en häst, köparen la bud via mail och vi...
2
Svar
34
· Visningar
6 446
Senast: sona
·
Anläggning Ja då var stallbygget igång! Eller snarare, rivningen av all inredning i den byggnad stallet ska vara.. Och jag vet ännu inte riktigt...
2
Svar
30
· Visningar
7 335
Senast: Buck
·
Gnägg Det är min häst på filmen som äter en banan.. Mer kan jag inte förklara utan ni måste se den. Har ni stött på någon häst som gör såhär...
2
Svar
27
· Visningar
3 798
Senast: Pillis___
·
Gnägg När jag var yngre så sa man att man var tvillingar eller syskon om man var född på samma dag och extra speciellt var det ju om det var...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 485
Senast: Pillis___
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp