Vad betalar ni för vaccinering?

Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Distriktaren?

Bor ju nära dig och för influensan (endast) betalade jag 540 kr förra veckan för privat vet som kom till gården. vi var två som delade på resekostnaden.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Distriktet kommer ut så runt 1000kr någonting. Brukar passa på att kolla tänder så känns det inte så smärtsamt att det kostar så mycket för en ynka sputa! ;)

Tänder kostar väl + 500kr någonting.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Bor i Halland och betalade 1000 kr för en spruta mot hästinfluensa.. Tar ut distriktsveterinär. Förut var det dock inte så dyrt, då brukade jag bara betala runt 600 kr för en hästinfluensa.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag stoppar hästen i släpet och åker till en klinik några mil bort. Typ 260 kostade det sist.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Tre ponnyer stelkramp + influensa inkl resa 1900kr, distriktsveterinärerna. Det är resan som är dyr men iom att jag har så många ponnyer så blir det inte så farligt per ponny och jag står på väntelista, så de ringer när de är i närheten = billigare resa.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

500 inkl reseavg. privat vet som kommer ut. både stelkramp och hästinfluensa.
Jag bor i skåne.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Ca 130 kr för infl + stelkramp och 100 kr för enbart influensa (beroende på vaccinmärke). nån krona för spruta och kanyl.
Vaccinerar själv.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalade i runda tal 2500 för att få tre hästar vaccinerade mot influensa och botulism (en av dem fick också stelkrampsvaccin). Det var en privatpraktiserande veterinär som kom hem och gjorde jobbet.

Numera har vi en god vän som kommer hem och vaccinerar. Tre hästar influensa samt en stelkramp kostar 900 (mot kvitto).

För en månad sedan fick jag hem en helt ovaccinerad unghäst. Jag körde henne till den närliggande kliniken där hon, utan att ens behöva kliva ur transporten, blev vaccinerad mot influensa och stelkramp. 400 kronor.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Veterinärkliniken tar 460 kr och en privat i närheten 300 kr med utkörningen inräknad.

Har använt mig av distrikt en gång när jag inte kunde köra in hästen och då gick det på 900 kr.

Har alltid fått betala runt 400-470 kr alla andra gånger. 380 kr den gången jag tog min häst till skolans stall då dom skulle vaccinera alla sina hästar och fick då lite rabatt mot dom 460 kr i vanliga fall.
 

Liknande trådar

N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men...
2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: Melynda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp