Vad betalar ni för vaccinering?

Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag tänkte ta transporten till kliniken i år, men kollade priserna för kände att om det skilde nån hundring var det smidigare att vetten kom ut. Det blev flera hundra billigare att ta ut vetten... Minns inte exakt men typ 300 eller så...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

*kl*
Jag brukar kolla tänderna och vaccinera samtidigt, vanlig vaccination och botulism. Tror det brukar bli ca 1700 totalt. Bor i Stockholm.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vi har stallet ca 500 meter från distriktarnas kontor. Ändå kostar vaccinering med full utkörning ca 1.000:-. Därför går jag numera med hästen till deras kontor och betalar då ca 400:-. Enkelt sätt att spara pengar för mig:).

Så gjorde jag med botulismsprutan. Den kostade då 551 kr men med utkörning (4 km) skulle det går på 1200-1300 trodde vet.

Ska bli intressant att se vad det kostar med insluensa nästa år :)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

jag betalar 300 för vanlig vaccin och 350 för vaccin med stelkramp. Veterinär som åker ut till mig. I morgon är det dags för årets vaccination så det är förra årets kostnad jag skrivit.)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vaccinerade pållen i förra veckan och betalade 440 kr för influensa + stelkramp. Åkte till klinik med "drop-in"-vaccinering, dvs ingen klinikavgift utan bara sprutans kostnad. Håller till i Skåne.

Var det Flyinge ? Såg att de börjat med drop-in där en dag i veckan.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Häromkring skiljer priserna markant spannet har de senaste åren legat mellan 100:-+moms upp till 1250:- + moms per vaccination men de flesta verkar ligga mellan 350 - 450 :-, det som skiljer är ofta också om det görs i samband med något annat och speciellt då vissa då istort sett bara tar betalt för läkemedlet medans vissa håller sig till fast taxa ändå.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Betalade 350:- när min blev vaccinerad. Vi var fyra st som vaccinerade samtidigt och med privat vet.
Hade räknat med över 1000:- så jag blev lite förvånad. ;)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

*kl*
Jag betalade 1100 för botulism, influensa och stelkramp i somras på klinik, när vi ändå var där för återbesök.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalade 650 kr sist, då kom en veterinär ut. Det var andra grundsprutan (Stelkramp+influensa) så den kanske är lite dyrare? Vi var tre stycken som vaccinerade så jag tror att utkörningsavg delades upp på oss tre.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalade något på strax över 1000 kronor för mina båda hästar (både stelkramp och influensa i år), och jag tog ut distriktarna. Men då var det ytterligare en tjej i stallet som vaccinerade sin häst samtidigt, så vi delade på utkörningsavgiften.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Nej det var det inte. Men jag tycker det är smidigt med "drop-in", så det är ju bra att fler kliniker har det. :)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Västernorrland - 2 hästar och 3,5 mil enkel resa för distriktaren = 1700:-
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

1200 för "vanlig" vaccination utförd utav distriktsvet. som körde ut. Året efter så ringde jag ut en privat som tog 250kr ^^
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vi har stallet ca 500 meter från distriktarnas kontor. Ändå kostar vaccinering med full utkörning ca 1.000:-. Därför går jag numera med hästen till deras kontor och betalar då ca 400:-. Enkelt sätt att spara pengar för mig:).

Tillåter de att man gör så hos er? Nu har vi inte kvar distriktsveterinärer på riktigt nära håll (dvs 1,5 mil bort) längre, men när de fanns fick man inte komma dit med häst för vaccination. De hade kontor + mottagning för smådjur och tillät inte att man körde dit en häst eftersom de inte hade stordjursmottagning. Jag frågade, för jag tyckte att det hade varit ett smart sätt att spara en hel del pengar på. Men, nej, man fick vackert betala för att de körde ut i stället...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Trist, jag har tagit min häst till det lokala djursjukhuset som enbart har smådjursmottagning, de vaccinerar hästar ändå, funkade bra på parkeringen.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Bor i Västra Götaland (nära Göteborg) och tog ut distriksveterinären. Fick betala 550:- om jag inte missminner mig. Det var stelkramp samt influensa. Nu var det fler hästar som skulle vaccineras, men det var samma pris som året innan.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Influensa + tetanus kostar mig 350:-/häst för allt, privat veterinär som bor nära.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Hemma i nordöstra småland brukar standardpriset vara 250-300:- för en vaccination utförd av någon av de privata veterinärerna. Snacka om att jag fick en liten chock när jag uppe i Skara fick betala 675:- för samma vaccinering, också där gjord av privat veterinär :D

Jag bor i småland och så där billigt har det inte varit på 10 år;) Nu kostar den 500 kr med privat veterinär ;)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalade i år ca 620 inklusive botulism, utan resan...dyrt! Eller? Tar nog en annan veterinär nästa år, har haft lite olika. Distriktarna i Stockholms län var det.
 

Liknande trådar

N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men...
2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: Melynda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp