Vad betalar ni för vaccinering?

Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

*kl*

Bor i nordvästra skåne och vaccinering (Equip F) kostade 325,-. Detta var i samband med annan undersökning så resekostnad och inställelse är inte medräknad. Med dessa kostnader blir det 725,-.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

700kr...

då var det ca 10-15 hästar om vacc samtidigt i samma stall, vill inte tänka på vad det kostat om bara jag skulle ha vacc...

För förra gången åkte jag till den närbelägda kliniken och fick hästen vacc på drop in tid för en 300ing...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

KL

Jag betalar bara för själva vaccinet nu för tiden, men jag har varit med om att få betala 1200/häst för influensa+botvacc. Efter den chocken lastade jag hästarna istället och körde ett par kilometer för att få sprutorna istället och landade väl då på ca 6-700/häst.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

*kl*

Jag glömde min vaccinering och kom på det lagom till jultiderna, och då hade "min" veterinär fullt upp och sen var hon ledig. Så jag fick ta ut distriktsveterinärerna. Det gick på 1237,50. Då var det Equip FT och Botvax.
Såhär ungefär såg fakturan ut:

Åtgärd vaccination häst: 112,11 kr
Botvax: 243, 75
Equip FT: 127,68 kr
Förbrukningsmaterial: 10,00 kr
Bilavgift: 110,00 kr
Basavgift: 115,00 kr
Inställelseavgift: 273,06 kr

Summa; 991,60 kr
+ moms: 247,90 kr

Någon som vet vad det är för skillnad på basavgift och inställelseavgift? Bara nått dom hittat på för att ta med betalt? ;)

Ska kika i mina papper och se vad min "vet" tog förra året. Då var hon här och besiktiga min häst så vi tog det samtidigt.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag gissar att basavgiften utgår per häst medan inställelseavgiften är per besök.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag bor i Dalarna och betalade 550:- i år för stelkramp + hästinfluensa. Privat veterinär som åkte ut för bara min häst. Förra året tror jag det blev 700:- för samma, men + botulism.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag vaccinerade min igår, både stelkramp och hästinfluensa,
det blev 600 kr totalt.
450 kr för vaccinet och 150 kr för resan.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vad avundsjuk jag är som klarat er undan såpass billigt mot mig :p.

Nästa gång ska jag INTE glömma bort det och ta min gamla vet och hundarna samtidigt, så borde jag spara in lite :)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Våra distriktare har drop in onsdagskvällar . Kör dit med hästen de vaccinerar i transporten och ingen utkörningsavgift utgår . Varför skulle de inte "få"
Göra så ?

De tillåter inte att man kommer med häst till mottagningarna här eftersom de inte har mottagning för stordjur utan bara för smådjur. Jag har precis förhört mig igen, denna gången med den station som numera är närmast (4,5 mil härifrån ungefär). Nej, man får inte komma. De skulle ta ca 1500 kr för att komma ut och stelkrampsvaccinera mina två hästar. Ikväll ska jag därför lasta hästarna och köra till en veterinär ett par mil härifrån i stället. Jag vet ännu inte vad det kommer att kosta, men jag antar att summan inte kommer att bli i närheten av 1500 kr i alla fall...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Influensa+stelkramp 375kr inklusive moms per häst.

Mellan delen av Sverige.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Nu har vi varit iväg och vaccinerat (stelkramp), och summan blev 720 kr för två hästar. Det tog ca 1,5 h från lastning till att vi var hemma igen så det var helt klart värt att åka iväg, i stället för att betala det dubbla för att ta ut distriktarna!

Kanske ska tillägga att detta är nordöstra Skåne.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Fick betala 1400kr (totalt med reseersättning) för stelkramp + influensa när jag tog ut distriktare för bara en häst, i Västernorrland.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vad avundsjuk jag är som klarat er undan såpass billigt mot mig :p.

Nästa gång ska jag INTE glömma bort det och ta min gamla vet och hundarna samtidigt, så borde jag spara in lite :)

Jag gjorde samma ett år, min vanliga vet hade avlidit av sjukdom och jag tog ut distriktare. Jag bor 3 km från stationen, gav influensa+botulism till 2 hästar, vilket kostade 2300 spänn!!!
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Dessutom var jag känd på stationen, jag hade typ kunnat få en veterinär gå runt bara på mina uppdrag, så nån slags snällhetsrabatt för ett par jäkla sprutor kunde kanske varit på sin plats;)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Södra Skåne 750 kr betalde jag. Privat veterinär som kommer till stallet.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

200kr står det på förra räkningen. Det gjordes av en privat veterinär och det var både stelkramp och influensa. Egentligen kostar det ca 250-300 för samma vaccination av samma vet,'men vi fick det billigare sist pga kontakter.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag fick min faktura i veckan, 940 spänn:D Då var det 2 hundar och hästen fick influensa + botvacc. Löjligt bra pris! Fast jag åkte hem till veterinären.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalar 300kr/häst med utkörningsavgift vilket jag tycker är helt ok. Har även betalat 200kr men då var det ett helt gäng med hästar som skulle ha samtidigt. Veterinären har nu en bit att åka. När det kostade 200kr var det gångavstånd, typ.
 

Liknande trådar

N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men...
2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: Melynda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp