Bud via Mail bindande?

Sv: Bud via Mail bindande?

okey insåg nu att tråden var 3 år gammal men Wrangler du kanske vill svara ändå :D

(Vafan drar folk upp så gamla trådar jämt för)

För att annars kommer det någon och skriker:

ANVÄND SÖKFUNKTIONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DET FINNS REDAN 1000 TRÅDAR I ÄMNET!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Jag hade köpt dem ändå, när det gäller att rädda två hästar jag tycker om från en hästhandlare hade jag inte brytt mig om att jag stödjer dennas verksamhet, det viktiga nu är ju att de får det bra eller hur??
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Jaha så om hästen inte går igenom vet.besiktningen så MÅSTE man köpa den för att man skrivit via mail att man vill ha hästen?

Oftast har man väl lagt in förbehållet om veterinärbesiktningen i stil med "jag vill ha hästen under förutsättning att den går igenom vet.besiktningen ua".
I så fall nej, då behöver man inte köpa den.
Om man inte avtalat in något förbehåll så ska man nog köpa den, rent lagligt. Däremot är det nog väldigt få som bryr sig om att driva det, som också skrivits i de gamla inläggen.

Vad gäller Linneys frågeställning så är det nog tveksamt: jag vet inte hur länge ett lagt bud anses vara giltigt men ett par dagar gäller det rimligen.
Det är ju ett problem att lägga bud på en vara, komma överens om köp och inte ha pengarna tillgängliga.
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Vad gäller Linneys frågeställning så är det nog tveksamt: jag vet inte hur länge ett lagt bud anses vara giltigt men ett par dagar gäller det rimligen.
Det är ju ett problem att lägga bud på en vara, komma överens om köp och inte ha pengarna tillgängliga.
Fast pengarna fanns väl, bara inte exakt samma dag.
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Ja, det är sant. Problemet är bara att pengarna försvann när min pappa ( pengarna) Satte sig in i situationen. Jag får väl försöka få fram dom ändå... :cautious:
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Ja, det är sant. Problemet är bara att pengarna försvann när min pappa ( pengarna) Satte sig in i situationen. Jag får väl försöka få fram dom ändå... :cautious:

Om du verkligen vill ha sto+föl så ska du absolut försöka få fram pengarna(fast jag håller med din pappa angående att stödja sånt folk)

Men du ska inte göra det för att hon hotar om att du MÅSTE köpa. Det kan hon glömma. Du får säga till henne att du gav ett bud baserat på ett lånelöfte du fått, men att du inte fick lånet och därför inte kan genomföra köpet.
Sedan kan hon ju hota om att dra det vidare, det har hon inget för.
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Googlade henne precis och hon verkar ha varit inblandad i diverse olika hästaffärer som inte gått riktigt rätt till....:meh:
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Om Du överhuvudtaget skall ge Dig in i en sådan affär skall Du först se till att ha ett skriftligt avtal, där en mängd klausuler skall vara med.

Du bör också kolla så att hon är rättmäktig ägare till hästen, att hästen har pass förutsätter jag.

Nu funderar jag högt ;) men har Ni en skriftligt avtal från början?

Funderar på om Du kan ta hästen i pant för fordringar Du kan tänkas ha på henne?
 
Sv: Bud via Mail bindande?

Är initialerna numera MH? Från Helsingborg?

Vilket fall som helst så skulle jag göra en veterinärbesiktning på stoet även om det är du själv som ska ha den och du har haft den ett par månader. När man köper häst så ska man inte bara handla med hjärtat utan även med hjärnan. Klart du vill att hästen ska slippa åka omkring, men samtidigt är det medlidande för djuren som gör att alla oseriösa kan hålla på.. Hade ingen köpt av dom så hade dom heller aldrig kunnat tjäna några pengar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
995
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 910
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp