Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har en valack som jag har vetrinärvårdsförsäkring, har tänkt att teckna en livförsäkring men det har inte blivit av. Nu tror jag...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: skjona
·
Hästmänniskan Hej! Har någon här tagit den nya utökade B-behörigheten? Hur går det till med övningsskörning, uppskrivning?, uppkörning, osv...
2
Svar
25
· Visningar
4 836
Anläggning Vi har ett "ridhus" (Eller "Ridrum" som vi kallar det) på ca 7x9m inne i vår ladugård. För två år sedan la vi in sand där, men det har...
2
Svar
22
· Visningar
5 670
Senast: via
·
Gnägg Idag fyller han 22 år, världens bästa Johan! 1991.05.31 - föddes i Karlskoga, blev på en gång en stor favorit hos uppfödarens dotter...
2
Svar
37
· Visningar
5 056
Senast: QRST
·
Ekonomi & Juridik När flyttar ni över hästarna till vinterhagen? Tar ni träckprov innan?
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: gylle
·
Svar
0
· Visningar
146
Senast: token
·
Anläggning Hej! Är det någon som har erfarenhet om (trä)kubbgolv och framför; är det någon som har ett humm om vad det kan åka på per kvm? Är på...
Svar
1
· Visningar
4 052
Senast: Monifa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra jag har betalat handpenning på en häst, jag fick inte vara med på besiktningen trots att jag meddelade att jag ville...
2
Svar
29
· Visningar
4 384
Hästmänniskan Jag har ett väldigt jobbigt problem i stallet där jag står. Som bakgrundsinformation kan jag säga att jag är 18 år och har en d-ponny...
2
Svar
22
· Visningar
5 812
Senast: Lavinia
·
Anläggning Shettisen har fått fång igen :( hon står på boxvila nu men ska få gå ut i sin hage snart igen, har gränsat av hagen så det bara är en 6...
Svar
15
· Visningar
3 625
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Sålde min häst på avbetalning till min tränare, har fått höra på omvägar att hästen inte mår bra. Så var ut och tittade till henne...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
12 263
Senast: Lobelia
·
Gnägg Jag efterlyser ett spel jag inte minns namnet på.. Det jag minns är att de voltar med bilen och hästsläpet.. sen ska man lösa massa...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Poisonous
·
Hästmänniskan Ska leta efter en ny medryttarhäst men tankarna bara snurrar i huvudet och jag känner mig smått uppgiven innan jag ens börjat. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
3 293
Senast: Andrea1
·
Hästmänniskan Har ju hört att man inte ska tvätta håret för ofta ca 2-3 ggr per vecka och då undrar jag hur ni gör. Tvättar du håret varje gång du...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 871
Senast: gicageli
·
Gnägg Min finaste ängel fick akut avlivas igår pågrund av kolik som utan symptom pågått i veckor, kanske månader. Idag hämtades hon för...
Svar
14
· Visningar
2 110
Senast: skuggan_
·
Hästmänniskan Hej alla kära bukefalister! Jag har helt sonika bestämt mig för att flytta till Norge och tänkte fråga er, visa människor, lite (kanske...
Svar
6
· Visningar
3 545
Senast: Tousse
·
Anläggning Hur gör man när man svetsar skarvarna på markduken på ridbanan? Hittar bara en massa information om att den ska svetsas i skarvarna men...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Fierezza
·
Gnägg Jag behöver hjälp att leta efter ett klipp på tuben. Är inte säkert att det finns då jag såg det på tv. Men hur som helst. Klippet...
Svar
3
· Visningar
1 322
Senast: _Peplis_
·
Hästmänniskan Vi har nu kommit så långt på vårt stallbygge att vi ska göra någon typ av golv i sadelkammaren. Där är ett ganska ojämnt betonggolv just...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
12 329
Ekonomi & Juridik Funderar fram och tillbaka på om jag ska byta försäkringsbolag på min en häst. Han är nu 13år och har varit försäkrad i samma bolag...
Svar
8
· Visningar
1 580
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp