Jo du kan ju måla även om det är skrovligt, jag tänkte på det du skrev om att det skulle bli svårt att hålla rent? Golvfärgen är förvisso blank och 'jämnar' väl till det litegrann om man stryker flera ggr, men kanske inte tillräckligt? När jag målade ett betonggolv sist hade jag färg från Lantm*nnen och vill inte minnas att det var särskilt billigt. Men B*ggmax har för 300 kr som jag tror skulle räcka till två strykningar på ditt golv - värt att prova kanske?
Kan inte komma på något annat än Pergoplattor (dyrt) och trall annars, där du fortfarande kan använda din golvbrunn? Och möjligen plastmattor (á la badrum?).. Det letade jag efter när jag skulle fixa till golvet i vår sadelkammare, men konstaterade att det var dyrare än vad jag tänkt mig! Kompisen fick dock tag i en rulle rätt billigt som räckte till ett 12 kvm-rum (schackrutigt = snyggt, men svårt att hålla rent. Och förmodligen rätt halt).
Men klinkers vore ju trots allt det absolut snyggaste.. Och så dyrt behöver det inte bli ifall man hittar ett restparti på Blocket.
Själva har vi ett snyggt laminatgolv ('valnöt') i vår sadelkammare för 39 kr/kvm. Inget golv man spolar av med slangen direkt
Men vi har inte hög belastning och det räcker gott och väl att sopa och moppa då och då!