Golv i sadelkammare

Sv: Golv i sadelkammare

He, he, ja det kan vara så. Våra är gråa och som sagt, helt hopplösa. Har nog varit snygga en gång i tiden, men inte nu längre :crazy:
 
Sv: Golv i sadelkammare

Trall ovanpå det gamla betonggolvet. Håller sig torrt och rent. Vi lyfter ut en gång/år och sopar av. Det är allt.

LIA
 
Sv: Golv i sadelkammare

Har faktiskt funderat på det också, men tänkte att det blir väldigt smutsigt och dammigt under. Å andra sidan kanske inte det spelar någon roll...
 
Sv: Golv i sadelkammare

Jag har aldrig haft problem med damm och smuts, så länge det inte sitter på tandborsten. ;)

Allvarligt, så märks inget sånt innan man lyfter trallen.
Jag kan lägga till att vi har en s k frostvakt vilken går dygnet runt på lägsta temperatur samt god ventilation. Alltså torkar täcken (när vi nån gång använder sådana) och annat blött fort utan att det blir fuktigt i rummet.

LIA
 
Sv: Golv i sadelkammare

Tycker klinker lät som ett fin idé. Snyggt och praktiskt:D
 
Sv: Golv i sadelkammare

Först flytspackel (heter det så??) ovanpå betongen. Sedan målat med golvfärg. Blankt, fint å lättstädat!
 
Sv: Golv i sadelkammare

Ja flytspackla måste vi göra eftersom golvet är så ojämnt på ytan nu. Menar du att det blir bra att bara måla det? Blir det inte halt? Vilken färg har du använt i såfall?
 
Sv: Golv i sadelkammare

Jag har vanligt betonggolv i sadelkammaren. Det är lätt att sopa av och hålla rent.
 
Sv: Golv i sadelkammare

Jo, vi har ju också betonggolv men räfflat, så det är svårsopat. Hade det varit slätt hade vi kunnat ha det som det är, men nu måste vi fixa det på något vis...
 
Sv: Golv i sadelkammare

Åhh snälla kan du inte lägga in en bild på dina "fejk" bjälkar?:D

ALLA: Blir det inte sånt rysande knaster om man går på klinker kolv? Leriga skor med sandkorn mot det...?:cool:
 
Sv: Golv i sadelkammare

Trall ovanpå det gamla betonggolvet. Håller sig torrt och rent. Vi lyfter ut en gång/år och sopar av. Det är allt.

LIA
jag håller med! trätrall andas och ger mer värme i ett rum än vad betong/klinkers gör.. och med lös trall är det bara att göra som du gör, lyfta ut en gång om året och sopa.. och så kan man ju alltid dammsuga en eller två ggr under vintern :idea:
 
Sv: Golv i sadelkammare

Åh, det låter verkligen supersnyggt! Har du några bilder och visa på din sadelkammare!
 
Sv: Golv i sadelkammare

Ja flytspackla måste vi göra eftersom golvet är så ojämnt på ytan nu. Menar du att det blir bra att bara måla det? Blir det inte halt? Vilken färg har du använt i såfall?

Ja, det blev bra. Nej, det är inte halt.

Färgen vet jag inte exakt vilket märke men en golvfärg för "grovutrymmen" - gråblå.
 
Sv: Golv i sadelkammare

kl

jag vill ha fusk-stengolv i min sadelkammare, alltså såndär av plast som ser ut som klinker men eg är en matta. nån som vet vart jag kan hitta det till ett rimligt pris? är det svårt att lägga själv?

har betong nu och det är så tråkigt och dessutom svårt att sopa.
 
Sv: Golv i sadelkammare

:eek:Då måste jag ju STÄDA:eek: Jag har faktiskt införskaffat en digitalkamera nu så bilder ska jag nog kunna ta - när jag har städat lite först:angel: Sen ska jag bara klara av att få in bilderna här...

Lovar inget men ska se om jag fixar det!

Ang knaster på klinkers när man går på den så har vi spolplatsen precis utanför så är man såpass lortig under dojorna så är det avspolning först som gäller!:)
 
Sv: Golv i sadelkammare

kl

jag vill ha fusk-stengolv i min sadelkammare, alltså såndär av plast som ser ut som klinker men eg är en matta. nån som vet vart jag kan hitta det till ett rimligt pris? är det svårt att lägga själv?

har betong nu och det är så tråkigt och dessutom svårt att sopa.

Plastmattor brukar finnas i stuvbitar till riktigt låga priser. Kolla i butikerna där du bor.
 
Sv: Golv i sadelkammare

kl

jag vill ha fusk-stengolv i min sadelkammare, alltså såndär av plast som ser ut som klinker men eg är en matta. nån som vet vart jag kan hitta det till ett rimligt pris? är det svårt att lägga själv?

har betong nu och det är så tråkigt och dessutom svårt att sopa.
du skall inte ha en tät plastnatta i stallet sålänge du inte har luftad grund eller källare under..

är det platta på marken så MÅSTE fukt från marken kunna komma upp från betongen och ut i luften.. annars kommer mögel som ett brev på posten..

jag har läst till byggnadsingenjör så det är inget påhitt.. :)
 
Sv: Golv i sadelkammare

oj det låter ju inte bra... men vad kan man ha för golv då? som är snyggt, praktisk och inte kostar en förmögenhet?
 
Sv: Golv i sadelkammare

Hej,
Jag är snart färdig plattsättare och jag kan varmt rekomendera klinkers till sadelkammaren!:)
Se till bara att den är frosttålig om du inte har en uppvärmd kammare och att fixen har rörelseupptagningsförmåga klass 2 minst och likaså att fogen också tål rörelse.
 

Liknande trådar

Hästhantering Varning för långt inlägg: I somras gick min 11-åriga valack ihop med ett 4-årigt sto på sommarbete. I början gick han mest undan när hon...
Svar
14
· Visningar
2 259
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 387
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 107
Senast: VLMF
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp