Hur ofta tvättar ni håret?

Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret ca 3-4 gånger i veckan. Har jag ridit och mitt hår inte blir fett tvättar jag inte det :)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar i princip varje dag. Har väldigt långt, tjockt hår och lukten sätter sig där väldigt lätt. Kan hända att jag låter det vara om jag ridit dagen innan och ska rida det första jag gör på morgonen.
Har inte märkt att mitt hår blir fett och eftersom att jag har väldigt bra kvalitet på håret så blir det inte slitet heller.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar inte håret mer än 3 ggr i veckan. Upplever att håret blir fett mycket snabbar ifall jag tvättar håret ofta. Läste att man tvättar bort alla naturliga oljor och fetter, så då producerar kroppen ännu mer. Mitt hår luktar varken svett eller häst efter stallet. Använder mycket balsam och ibland hårinpackningar. Följer typ 'ifall schampoot tar slut före balsamet gör du fel' ;) Rekommenderar Natusan Kids Balsamspray. :bow: :bow: Sedan jag började använda den har mitt hår blivit så mycket bättre!
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar sju gånger i veckan och blöter det ytterligare nån gång. Kanske inte det bästa för håret men min familj är allergisk så jag är tvungen...
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*kl*

Har tvättat håret 6-7 ggr i veckan i många år. Håret blev superfett och äckligt, kändes aldrig riktigt rent....

Lyckades färga håret svart genom att använda brun hårfärg gång på gång. Ville då avfärga håret men ville inte slita på det genom blekning, blev rekommenderad Colour B4, UNDERBART!!!
Efter behandlingen blev jag mellanblond igen (min normala färg) men håret förändrades på ngt skumt sätt. Det är supermjukt och räcker att tvätta Max två ggr/vecka. Det ser kanon ut!
Så som svar på TS, tidigare i princip dagligen och nu 1 - 2ggr/vecka.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*kl*

Tvättar det ca var 2-3 dag. Blöter det dock varje dag när jag duschar
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Nej jag tvättar inte håret varje dag, kanske varannan. Använder torrschampo ibland om jag tycker det behövs.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättat vid behov men i snitt kanske varannan/var tredje dag. Jag duschar dock varje dag och för att slippa bli blöt i håret så har jag införskaffat mig en badmössa :D
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

knapplån

Varje dag! trodde alla gjorde det :D
nejmen, jag känner mig inte ren om jag inte tvättar håret.
Jobbar och utsätter mig för smuts och damm och sedan stallet....

Dagar då hästen vilar och ej rids brukar jag skippa att tvätta håret.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Varje dag om jag ska jobba eller till skolan, men är jag bara hemma och dräller så låter jag håret vara hästigt.

Har problem med torr hud pga all kalk i vattnet här, så undviker att duscha när jag inte behöver visa mig offentligt :p
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*kl*

Två dagar i veckan typ. Har börjat att ha i arganolja i håret och det blir verkligen super!
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Kl

Jag tvättar alltid håret efter träning eller häst. Ofta blir det varje dag :). Mitt hår har har en alldeles för bra kvalité i förhållande till sin skötsel så det funkar yoperligt. Om jag inte svettats alt. luktar något så duschar jag och tvättar håret typ var tredje dag
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

knapp

Varannan - var tredje dag. Egentligen borde jag tvätta det med 36 timmars mellanrum för att det vara i "perfekt skick" men det har jag inte helt ork för :P
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Eftersom jag har stallet på gården och är där flera gånger per dag så är tvätt varje gång en omöjlighet.
Dessutom har jag problem med torr hårbotten, vilket ju inte underlättas med många tvättar.
Jag täcker håret och tvättar 2-3/ggr per vecka. Om jag blir svettig och kladdig under hjälmen så blir ju tvätt.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag brukar tvätta det ca 2-3 gånger i veckan och annars bara skölja igenom det eller använda torrschampoo. :)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

KL

Tvättar håret 1-2 gånger i veckan. Egentligen rätt skunkigt med tanke på mitt jobb (lagård) men mitt hår dör bokstavligt talat av att tvättas oftare. Byter örngott efter varje gång jag tvättat håret däremot, nån måtta får det vara ;)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Försöker hålla det till varannan dag och hoppar över om jag ska till stallet direkt morgonen efter. Använder också en del torrshampo.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
255
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 074
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp