Hur ofta tvättar ni håret?

Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar varannan dag oavsett om jag varit i stallet eller inte, tycker inte att mitt hår luktar något och även om det gjorde det hade jag inte haft något mot det.
Ibland tvättar jag innan jag åker till stallet.
Använder mycket bra shcampo och balsam som inte säljs i mataffär annars hade det blivit förstört på en vecka eller två.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

tvättar ca 2 gånger i veckan. Innan tvättade jag oftare, ungefär varannan dag. Men började köpa av dessa svindyra "frissörschampona" och tycker faktiskt att håret hålls renare med dem
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret i princip varje dag, då jag har allergi är jag noga med att tvätta mig! Mitt hår är fint ändå. :)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Kl - jag har hästarna hemma, rider varje dag, nästan, och tvättar håret i stort sett varje dag. Tror att många hästtjejer har långt hår, för då får man inte hjälmfrisyr:) Jag var kort frisyr, och den är hopplöst tillplattad när jag haft hjälm på:( Ska jag inte göra nåt särskilt kanske jag kan rädda frisyren med klet och spray,men oftast behöver det tvättas. Fast eftersom deg är bortgår det snabbt:)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*knapplån*

Jag tvättar håret varje gång jag duschar, dvs varje eller varannan dag. Ibland går det tre dagar mellan duscharna, men då ser håret inte mysigt ut, usch!

Jag har rakt, lite halvlångt hår. Jag tror att det skulle hålla sig renare om jag hade något att vira omkring det, typ någon slags sjal eller annat. Mössa blir det ju bara varmt och svettigt av. Finns det något vettigt att samla upp håret i så att det hålls undan från stallukt och annat? Kanske även dölja håret i när man inte vill tvätta det? ;)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar mitt hår varannan dag. Vill inte tvätta för ofta, men det håller sig inte fräscht om jag tvättar mera sällan. De dagar det inte tvättas sköljer jag ordentligt och har lite balsam på topparna.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*kl
Tvättar varannan. Ibland händer det att jag tvättar var tredje. Då har jag inte visat håret offentligt tredje dagen. Har provat dyra frisörschampon, men håret blir jättefettigt av dom. Jag håller mig till mitt budgetschampo.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag sköljer håret med vatten varje dag efter att jag kommer ifrån stallet. sen har jag lite honungsvatten i som jag sköljer med kallvatten. Har i balsam ungefär varannan dag och 2ggr i veckan har jag i hårinpackning.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Oj då skulle jag få tvätta håret flera gånger om dagen...
Tvättar håret varannan dag ungefär
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

KL

Jag kör med Balsammetoden.
Kör man med den kan man tvätta håret hur ofta man vill, då man inte tvättar med de uttorkande sulfaterna som finns i schampoo.
Dessutom blir håret så himla mycket finare :love:

Balsammetoden kanske inte passar alla, men jag tycker att alla borde våga ge det ett försök. Mitt hår har aldrig mått bättre!
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

KL

Jag kör med Balsammetoden.
Kör man med den kan man tvätta håret hur ofta man vill, då man inte tvättar med de uttorkande sulfaterna som finns i schampoo.

Sanning med modifikation. Hur ofta man kan tvätta håret utan att hårbotten blir ledsen, är individuellt. Jag använder inga hårprodukter med silikon/parabener/sulfiter/sulfater - men skulle jag tvätta varje dag skulle min hårbotten förklara krig mot mig ;)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag har vansinnigt tjockt hår, så den mån det går undviker jag att tvätta det i det längsta. Blir inte stripig eller fet i håret särskilt lätt heller. Under vintern när man spenderar mer tid i stallet i och med mockning och övrigt använder jag mössa och petar in allt hår i den, brukar då klara mig med att tvätta det var tredje dag eller var fjärde dag.

Sen beror det ju lite på om jag blivit svettig i hjälmen också, då tvättar jag, likaså om det skulle lukta trots att jag använt mössa :)

Alltså; så sällan som möjligt, men när det behövs ;)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Kom på att jag inte hade skrivit vad jag själv gör ;)

Tvättar håret varje gång jag har varit i stallet. blir ungefär 3-4 gånger i veckan men det känns ok för jag använder balsammetoden. Rekommenderar verkligen det, känns mkt mer skonsammare för håret och de blir mer mjukare etc.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

*kl*

Jag kör nån variant av balsammetoden.. Tvättar håret med balsam ca 4-5 dagar i veckan o använder schampoo kanske 3-4 gånger i månaden.
Jag tycker inte mitt hår har blivit "finare" eller mjukare däremot så är det så underbart skönt att det kan gå ibland två dagar utan att jag tvättar håret och utan att håret blir fettigt o äckligt så att man inte kan vara nära sig själv. I undantagsfall kan det till och med gå någon dag till (men sällan eftersom jag tvättar håret när jag varit i stallet) och det är ingen katastrof. Innan jag började med detta tvättade jag håret med schampoo minst en gång varje dag, annars stod jag inte ut.

Det första halvåret sen jag började med BM använde jag schampoo 2-3 gånger i veckan (men fortfarande en enorm förbättring mot dagligen) men sen har jag som sagt kunnat trappa ner på schampoot rejält. Jätteskönt.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag duschat kroppen varje dag och håret tvättar jag vid behov ( 2 gånger i veckan ). Jag har tjock hår, tar 6 timmar för det att torka och ca 40 minuter att fixa det. Skulle aldrig orka tvätta håret varje dag :o
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret 2 gånger i veckan. Har långt hår och det tar lång tid för det att torka.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag har alltid tvättat håret varje dag oavsett stall eller ej. Lägger rätt mycket pengar på bra schampo, balsam, inpackning och olja. Mitt hår är i kanon skick!

Ni som har problem med fett hår omgående efter det torkat efter dusch. Vilka schampo och balsam använder ni? Det finns faktiskt de balsam som gör håret flottigt hur lite man än tar, jag råkade också ut för ett sådant felköp en gång. Välj inpackning i stället, använd i stället för balsam och välj ett som man kan kleta på massvis med utan att det lämnar det flottigt
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

KL

Det luktar inte dåligt i mitt stall så finns inget behov av att tvätta håret pga det. Har man det problemet skall man nog se över ventilationen och mockningsrutinerna i stallet, hästarnas luftvägar mår inte bra av att stå i ammoniakånga.

Har hår till midjan och tvättar det 2-3 ggr i veckan med ekologiska produkter.

Det sliter på håret att öht blöta ner det, oavsett hur milda produkter man använder. Det är alltså ingen ide att hålla på och skölja håret varje dag, det sliter ändå.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Varannan dag ungefär brukar jag tvätta mitt hår. Luktar det för mycket häst så brukar jag bara skölja av om jag schamponerade dagen innan. Egentligen kan jag dra ut på schamponerandet till var tredje dag men då blir inte sambon så glad eftersom det luktar för mycket häst.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag helduschar i regel varje gång jag varit till stallet, även håret och då i regel varje dag.

Har allergiska i min närhet så jag kan inte gå omkring och lukta häst/ha mycket allergener från stallet på mig, men å andra sidan tycker jag inte om hästlukt mer än i stallet heller

Jag har stålhår..det är slits väldigt lite. Skulle nog aldrig klara av att inte tvätta håret på 2-3 dagar, skulle kännas äckligt för mig :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
255
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 074
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp