Hur ofta tvättar ni håret?

Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar håret varje dag, får panik annars :nailbiting: hatar när man luktar häst, svett osv så måste duscha varje dag :p:p lite tvångstankar misstänker jag ;);)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag luktar häst oavsett om jag har tagit hand om en lösdriftshäst eller en uppstallad. För mig är inte stallukt nödvändigtvis ammoniak och gödsel. Det innefattar även hästlukt, som jag har svårt att se att man kan undvika i ett stall såvida men inte tvättar hästarna i parfymerat schampoo varje vecka.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret ca 1-2 g i veckan, blir det för ofta blir det flottigt på en gång. Kan heller inte skölja ur det med vatten, blir flott då med. Har långt tjockt hår och det tar många timmar för det att torka. Men tyvärr fastnar hästdoften i håret på en gång, men det luktar mest närmaste timmen efter stallet :) sambon har börjat vänja sej också :p

För övrigt duschar jag heller inte varje dag då jag har problem med torr hy och lätt får exem, men tvättar "viktiga" delar varje dag, endast med vatten ev intimtvål ibland. Luktar oftast inte svett speciellt snabbt, och behöver heller inte använda deo mer än en gång i veckan typ :)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret 2 ggr i veckan, tvättar jag de oftare får jag mjäll.
Så jag använder mkt av torrshampoo så luktar håret supergott igen.
Jag använder även silicondroppar och spray som tillför fukt jag har slitet hår(blonderat) så det gäller att sköta om håret extra!
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag duschar varje dag men tvättar håret två gånger i veckan. Mitt hår håller sig fräscht och ingen har klagatpå lukt. Har det alltid uppsatt utom när det är nytvättat.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

kl

I princip 6 dagar i veckan, innan jag åker till jobb. Jag gillar inte att bli svettig i ridhjälmen och sedan inte tvätta det. Tvättar dock bara med balsam så håret bryr sig inte så mycket, iaf inte som när jag tvättade med schampo. Vissa dagar tvättar jag igenom hela noga, andra tar jag mest balsam typ runt pannan där jag blir mest svettig och sköljer igenom resten. Bara skölja funkar dock inte, ser skitfett ut efteråt då, även om det hade sett fräscht ut utan att sköljas den dagen? Jag kan dock inte låta blir att gnugga hårbottnen, det kanske man inte ska när man sköljer :p

Vintern är lättare att låta blir, då blir det nog 3-4 dagar/vecka. Inte lika svettig och mössa med håret instoppat under.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

När det behövs..:p Nej, men kanske 3-4ggr/vecka. Jag har tjockt, halvlockigt hår som blir fett väldigt snabbt. Tyvärr..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar med schampo + balsam varannan dag, enbart balsam varannan dag. Har ganska slitet, långt hår som blir fett fort. På sommaren kan jag duscha 3 ggr om dagen bara för att kyla ner mig, men då blir det med vatten bara, alt att jag inte blöter håret.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Kl
Inte läst tråden men hur man tvättar beror ju på hur ens eget hår funkar bäst ?
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret ungefär 2 gånger i veckan, brukar skölja det med vatten varrannan dag typ och sen använder jag torrschampo ibland när det behövs :p
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret så gott som varje dag. Har jag bara kollat till dem i hagen och fyllt vatten duschar jag oftast inte. Rider jag eller är i stallet duschar jag alltid efteråt. Står nämligen vägg i vägg med hundratalet nötkreatur och den lukten sätter sig överallt...

Edit: använder bara schampo utan artificiella medel i, de ''vanliga'' får jag klåda av.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

tvättar håret 1-3 ggr i veckan, oftare om jag har simtränat eller haft simskolor (jobb).
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Ett bra tips om man vill ha mjukt och glansigt hår är att använda sjöbogårdens man och pälsglans. Ganska ironiskt att jag faktiskt köpte det till mig själv i första hand ;)
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag har helinackordering på mina hästar sen tre månader tillbaka, och mockar alltså inte själv. Om jag inte rider tvättar jag inte alltid håret. Har jag haft hjälmen på mig och ridit så tvättar jag håret, dels blir jag svettig av ridningen och dels har jag förvarat hjälmen i stallet så den luktar. När jag mockade varje dag tvättade jag också håret varje dag.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar håret 1-2 gånger i veckan, trots att jag är i stallet och mockar varje dag. Har alltid håret uppsatt i stallet och upplever att det inte alls drar åt sig någon lukt eller så då, håller sig mycket fräschare. Har dessutom nästan alltid det dolt under keps eller mössa.
På sommaren när man blir svettig och har svettig ridhjälm så tvättar jag det kanske var 2-3e dag.

Får ofta kommentarer om att mitt hår är rent och välmående, glansigt osv. Ingen som kunnat tro att jag tvättar det såpass sällan. Har inte i några produkter mellan varven heller.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Jag tvättar håret varje dag. Är ju i stallet de flesta dagar, och då känner jag att jag måste "tvätta ur stallet" ur håret, det finns ju folk som inte uppskattar hästlukt! ;)

Jag har turen att vara begåvad med ett riktigt tjockt hår, och eftersom jag även har lite längd på det så blir det varmt under håret! Så att inte tvätta håret varje dag vore för mig lika ofräscht som att inte duscha varje dag, för jag blir svett i svålen! Och jag har problem med acne också, även i hårbotten. Och tvättar jag inte så blir jag fet i hårbotten = mer acne.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

kl

Tvättar håret 5-6 ggr i veckan, ibland mer. Det sliter förstås på mitt hår, kör dock med schampo och balsam från Lanza, plus inpackning ett par gånger i veckan. Klipper topparna själv hemma ca en gång i månaden och alltid efter tvätt masserar jag in Lanza´s Healing Strenght Silk Serum och jag måste säga att det faktiskt förbättrat mitt hår. Helt suveränt! :love: :D

31-114_1.jpg
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar håret varannan dag med schampo och balsam. Blir aldrig ofräscht trots att jag kan svettas ordentligt under hjälmen däremellan. Luktar heller aldrig häst om håret och knappt om kläderna heller, vi har bra luft i stallet.
 
Sv: Hur ofta tvättar ni håret?

Tvättar varje morgon, har kort hår och får inte till frisyren annars samt att jag måste duscha för att vakna på morgonen :p
Tvättar nästan aldrig efter stallet eller annan träning, om det inte är extremt varmt och jag känner mig äcklig, typ :D
Byter om i stallet för har mina stallkläder där.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
255
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 074
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp