Häva köp!

Sv: Häva köp!

Å andra sidan har man x antal år på sig att spara till inköpet av hästen, då borde man kunna lägga på x tid för att se till att man har så mycket som det också kostar att avliva om olyckan skulle vara framme på ett tidigt stadium...
 
Sv: Häva köp!

Det kan hända mycket på vägen, det finns inte någon som kan garantera att de har kvar de pengarna om ett år eller tio för den delen, om man nu inte kan se in i framtiden. De flesta har råd givetvis, men ibland går det snett. Det är däremot resursslöseri att inte kunna använda hästar som mat till folk och fä om man så önskar, så länge köttet är tjänligt som föda.
 
Sv: Häva köp!

Jag håller med om dina tankar om resursslöseriet, men det jag svarade på var att någon skrev att man inte har x antal år på sig att spara till en avlivning... Att det kan gå snett sedan är en annan femma och att man istället för att betala för avlivning kan slakta och få betalt tycker jag är positivt, i de fall det går att göra så.
 
Sv: Häva köp!

Hej!

Med tanke på hur mycket dagens hästar medicineras är det nog ganska få som får gå till slakt och bli mat. Ingen av mina har fått det (haft 4 hästar).

/Lavinia, som gärna skänker sina hästar till zoodjuren, men vet inte vilka (om några) som tar emot medicinerade djur.
 
Sv: Häva köp!

Blir det mer poppis med hästkött så kan man testa fler läkemedel för att se om de lämnar hästkroppen, många gånger är det karens för att man helt enkelt inte vet om ett läkemedel lämnar rester eller inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 374
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 812
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 421
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 244
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp